ReCore הוכרז לראשונה באירוע של מייקרוסופט ב-E3 של שנת 2015, מלווה בטריילר רבוי אווירה. טריילר זה הוביל שחקנים רבים, כולל אותי, להאמין ש-ReCore היא חוויה סובבת סיפור אשר תדגיש את הקשר בין הגיבורה ג'ול לחבריה הרובוטים – מאק, סת' ודאנקן. ואז הגיעו קטעי המשחקיות שרמזו על מנה מרוכזת של משחקיות אקשן-פלאטפורמרית הדוקה א-לה מגה מן, מה שדי הגיוני מכיוון ששני המשחקים נוצרו (או לפחות קיבלו את היד המנחה של) קייג'י אינפונה. הן העלו תקווה בקרב מעריצים שמשחק זה יהיה מהנה, מהיר ומשביע רצון, ויחזיר את שמה הטוב של Comcept אשר חטף מכה קשה בעקבות פרשת Mighty Number 9. לצערי, ReCore הוא בלאגן אחד גדול של הרבה רעיונות שלא עובדים ביחד. חלקם אף לא עובדים בנפרד.

בכל מה שנוגע לסיפור, המשחק מזכיר מאוד כותר אחר של אינפונה – Lost Planet: Extreme Condition, רק עם חול במקום שלג. האנושות נטשה את כדור הארץ בעקבות מגיפה קטלנית למען יישוב הכוכב המדברי Far Eden (רמז דק). בזמן שהמכונות האוטונומיות אשר במשחק הזה נקראות corebots מארצים (Terraform) את הכוכב והופכים אותו לבר מחייה בשביל בני האדם, שארית האנושות נשארה בתרדמת למשך 200 שנה. השחקנים ישחקו את ג'ול, מיישבת אנושית שמתעוררת מהתרדמת רק כדי להיווכח שהתהליך כשל, ושכל רובוטי הליבה הפכו לעוינים כלפי בני אנוש. מלווה ברובוט K9 המסור שלה, מאק, ג'ול יוצאת למסע כדי לראות מה קרה על הכוכב המדברי הזה.

recore-review-6

וזהו הסיפור פחות או יותר. ReCore מציג סיפור רקע מעניין עם הרבה תוכן, שייחשף בעזרת דיווחי מצב קוליים שתמצאו, אבל בלי… סיפור. ג'ול נמצאת במדבר בשביל לקפוץ ולירות ברובוטים, ולא הרבה מעבר לכך. אפילו הרובוטים המלווים שלה הם חסרי חן או אישיות. אמנם כשפוגשים בהם לראשונה הם בעלי מראה מעניין ואישיות ייחודית, אך המראה ייעלם ברגע שתחליפו את החלקים החיצוניים שלהם, והאישיות שלהם כביכול לעולם אינה באה לידי ביטוי מכיוון שלמשחק חסרים רגעים משמעותיים, או אפילו שיחות. ברגע אחד תגלו שלסת' יש פחד גבהים, אך ברגע הבא תשימו ליבתו הצהובה בגוף מרחף ולא תיתקלו בשום בעיות. הם אך ורק כלים, הן בעיני ג'ול והן בעיני מעצבי המשחק.

אז אין מה לדבר על "חוויה סינמטית סובבת סיפור", אבל מה לגבי המשחק עצמו? איך הוא בתור אקשן פלאטפורמר? ובכן, הוא לא רע בתור פלאטפורמר. ג'ול יכולה לקפוץ קפיצות רגילות או כפולות, ולבצע אייר דאש (air dash) כמו הטובים מבין האקרובטים. אתם תשתמשו בארסנל המצומצם הזה כדי להתגבר על מסלולי מכשולים מאתגרים. תצטרכו להתמודד עם פלאטפורמות זזות, שדות כוח, לייזרים, כדורי אנרגייה ענקיים, אתגרי זמן – אלף בית של משחקי פלאטפורמה. זהו האספקט הטוב ביותר של המשחק, ואם זה כל מה שהמשחק היה עושה אז היה לנו משחק הרבה יותר סביר.

recore-review-5

הלחימה, או מה שהמשחק קורא לו לחימה, היא כה פשטנית וחוזרת על עצמה עד שאפשר להשתעמם ממנה תוך שעה. הנשק היחידי שג'ול משתמשת בו הוא רובה חשמלי בעזרתו אפשר לירות כדורי אנרגיה על האויבים עד שהם מתים, מה שיקנה לכם קצת חלקי חילוף, או עד שהם עייפים מספיק כדי להוציא את הליבות שלהם. הדבר הכי קרוב לטקטיקה שהמשחק מציע הוא לבחור את צבע היריות שלכם על פי הצבע של האויב כדי למקסם את הנזק. תוכלו לשסות את הרובוטים שלכם באויב בצורה טקטית שמתאימה כל חבר לאויבים מסוימים, אבל גם פה תרצו להתאים צבעים: צבע הליבה של מאק הוא כחול, אז הוא יילחם באויבים עם ליבות כחולות. נכון שהאויבים באים בצבעים ובצורות שונות, כאשר הצבע קובע את סוג היריות והצורה קובעת את סוגי המתקפות, אך בסופו של דבר מערכת הקרב היא שסה את הרובוטים שלך ברובוטים לא שלך, החזק את מקש הטריגר כדי לירות, והשתמש במקשי החצים להחליף צבע. כה עמוק…

לגבי חלקי החילוף וליבות אויבים שהוצאתם, פה מגיעה מערכת הקארפטינג לידי ביטוי, וגם היא, כמו שאר המשחק, מאכזבת. תוכלו לבנות חלקי גוף חדשים כדי לשפר את כמות הנזק שהחברים שלכם עושים, את ההגנה שלהם, ואת המתקפה המיוחדת שלהם. המערכת בבסיסה עובדת לא רע, אבל יש בה פגמים ברורים עד כאב. לדוגמא, אין דרך קלה להשוות בין שני חלקים, כך שאם רוצים לדעת איזה חלק עדיף לרובוט שלך, תצטרכו לזכור את הנתונים של הרובוט שלכם בעל פה לפני שאתם רוצים לשפר אותו. יותר מזה, אי אפשר לראות את רמת הרובוט שלכם מתפריט הקארפטינג, אז יש מצב לא רע שתשקיעו משאבים בשביל חלק שהרובוט שלכם לא יכול להשתמש רק בגלל שהרמה שלו נמוכה מידי. אלו אומנם בעיות קטנות, אבל הן כל כך בסיסיות וקלות לפתירה, מה שמראה כמה מעט מחשבה הושקעה במערכת הזו.

recore-review-4

אם נהיה כנים, החלק הפלאטפורמרי של המשחק יוכל להוות משחק טוב, גם אם הוא היה מוצמד למערכת הקרב הרדודה ולמערכת קראפטינג המציקה. אך בסופו של דבר מה שהופך את ReCore ממשחק סביר למשחק לא טוב בעליל הן שתי בעיות חמורות. הראשונה היא העולם הפתוח. אוי ווי העולם הפתוח. זה אחד מהעולמות הפתוחים הריקים וחסרי הפואנטה שראינו בשנים האחרונות. הסיבה היחידה לקיומו של עולם פתוח זה היא כדי לרפד את המשחק ולהוסיף לו עוד זמן משחק. כל המשחקיות ששווה משהו – קטעי הפלאטפורמה, הסיפור המקרטע, הקרבות החשובים – כל אלה קורים בתוך המבוכים. ללכת ממבוך למבוך זה לא פחות מאשר מטלה משעממת, כאשר הדבר היחיד שתתקלו בו הם עוד קרבות מונוטוניים. אפשר ללכת דקות ארוכות במדבר הריקני הזה ולא להגיע לשום מקום. גם כשתגיעו למקום כלשהו, יכול להיות שלא תוכלו להיכנס אליו כי לא אספתם מספיק "ליבות פריזמטיות" (הקולקטאבל הראשי של המשחק הזה), מה שאומר שתצטרכו לחזור למבוכים קודמים, או לסרוק את המדבר הריקני אחר ליבות פה ושם.

הבעיה השנייה, שהראשונה היא רק סימפטום שלה, היא פשוטה ואם זאת מפילה את כל המשחק: המשחק הזה פשוט איטי. מלבד ההליכות הארוכות במדבר, ReCore סובלת מזמני טעינה ארוכים בצורה קיצונית כשנכנסים לאזור חדש או אחרי מוות טיפשי ולא הוגן. הם בגדר הבלתי נסבלים והם מסוגלים להפוך כל קרב בוס מאתגר במקצת לסיוט איטי ומתמשך. למזלם של שחקני המחשב, זמני הטעינה של ReCore ארוכים רק בגרסת הקונסולה של המשחק, כך שהם יכולים להנות מהדרכים האחרות שהמשחק מאט את עצמו. יש עיכוב מאוד מוזר בין הזמן בו שוברים קופסה לזמן בו שואבים את כל מה שנמצא בה, מה שאירוני במיוחד מכיוון שמערכת השאיבה נועדה לזרז את המשחק. בנוסף, המקום בכיסים של ג'ול הוא די מצומצם, אז תצטרכו לחזור למחבוא שלה על מנת לרוקן אותם, מה שמערב עוד זמני טעני ארוכים.

recore-review-3

אבל היי, לפחות המשחק נראה טוב, לא? ובכן, הרובוטים שלכם נראים קוליים, ואפקטים הויזואליים נראים לא רע, אבל הסביבה מעניינת בערך כמו סלע, מכיוון שהיא מורכבת בעיקר מסלעים. בנוסף נתקלנו במספר באגים בגרסת האקס בוקס, כולל הבאג האהוב עלי, "העולם הנעלם", שזה כאשר העולם נעלם לחלוטין וג'ול נופלת בזמן-חלל. גם מי שמעוניין בסיפור עומד להתאכזב כי חלק מהדיאלוגים חסרי קול. למזלנו זה הסתדר אחרי שהפעלנו מחדש, אך אלו עדיין באגים בסיסיים. אמנם החברים של ג'ול מדברים אליה בג'יבריש מכני שג'ול מבינה, וזה מאוד חמוד, אך מסיבה מסוימת חלק מהמסמכים הקוליים הם כולם באותו ג'יבריש מסיבה שאיננו מצליחים להבין.

ReCore מלא בבעיות אחרות ואפילו באגים שנוכל להתלונן עליהם במשך שעות, כמו אויבים שממשיכים להכות בדמות בלי אפשרות לברוח, או העובדה שאי אפשר לקבוע יעד במפה, אז חייבים לנווט ידנית כדי להגיע ממקום למקום. אבל הדבר הגרוע ביותר הוא הריפודים הלא נחוצים לחלוטין שהמשחק סובל מהם. קטעי הפלאטפורמה במבוכים עובדים טוב, ואם המפתחים לא היו דוחסים כמה מכניקות מיותרות ואפויות-למחצה, המשחק היה יכול להיות טוב, אפילו נהדר. אולי מפתחי ReCore היו צריכים להקשיב לשם המשחק והתרכז בליטוש חוויית הליבה.