העולם של סדרת God Eater אינו טוב בלשון המעטה, כדור הארץ עצמו מעוניין בהכחדת האנושות והתחלה חדשה מאפס ועושה זאת על ידיי הפצת יצורים בשם "ארגמי" (Aragami), יצורים שהם שילוב של חיות, בני אדם ומכונות אשר מטרתם היחידה היא לאכול כל דבר עד ששום דבר לא יישאר. כשמן השממה יוולדו היצורים הבאים שילכו על כדור הארץ. על הדמות של השחקן בתור אחד מהאנשים המעטים שיכולים להשתמש ביכולות של הארגמי נגדם להילחם נגד הגורל הזה במטרה לתת לאנושות עתיד.

המשחק השני בסדרה: God Eater 2 Rage Burst ממשיך את הסיפור של הישרדות האנושות מול האויב שבלתי ניתן לעצירה. העלילה עוקבת אחרי השחקן, טוראי ביחידת עלית בשם Blood אשר בנוסף ליכולת להשתמש ביכולת של הארגמי-לאכול יצורים אחרים בשביל להתחזק, גם בעל יכולת נוספת אשר יכולה להיות המפתח לעתיד של האנושות. בנוסף לדמות של השחקן מצטרפות דמויות נוספות שעוזרות במשימה. לכל דמות סיפור משלה, כאשר ברקע מתקיימות מניפולציות של אנשים שונים עם תכניות שיכולות להציל או להכחיד את האנושות. לעלילה של המשחק פוטנציאל רב שאינו ממש ממומש. העלילה הראשית היא ממוצעת כאשר הכתיבה נעה בין בסדר ורעה, והפיתוח דמויות של הצוות נעשה על פני משימות בודדות במשחק כך שלאחר מכן אין להן הרבה לתרום לעלילה מלבד לעמוד ברקע. לאנשים שלא שיחקו במשחק הקודם בסדרה, אין צורך לשחק בו בשביל להבין את הסיפור אך מומלץ לקרוא תקציר בשביל לא ללכת לאיבוד.

ger_apr222016_02

מבחינת משחקיות המשחק בנוי מאוד טוב. בהתחלת המשחק אנו מייצרים את הדמות הראשית כאשר יש מגוון לא רע של אפשרויות, אך חבל שאין יכולת לשנות מידות פיזיות של הדמויות. במידה ומתחרטים ניתן לשנות את המראה של הדמות מאוחר יותר כאשר בנוסף יש מלא תלבושות שונות לדמות הראשית. המשחק עצמו מחולק לפרקים, כאשר לכל פרק יש משימות שבהן על השחקן והצוות שהוא בונה להרוג מספר ארגמי מסוגים שונים. יש מגוון רחב של ארגמי שרק גדל ככל שמתקדמים במשחק, כל ארגמי בעל יכולות שונות ונקודות תורפה שונות כאשר על השחקן לבחור את הציוד הטוב ביותר בשביל להביס אותו. מערכת הקרב טובה, היא מגוונת, נוחה לשימוש, מגיבה טוב ויוצרת מתח כאשר הקרב ממשיך והשחקן נאבק בכל כוחו להביס את האויב, כל קרב אורך בסביבות 10 דקות כך שניתן לשחק במשחק בלי צורך להקדיש זמן רב מהיום. הAI של הדמויות שיעזרו לך טוב והן יעזרו לך במשימה, אך חבל שלא ניתן לתת להן הוראות ספציפיות כמו להתמקד באויב אחד או להסית תשומת לב של היריב. כמו כן, יש אפשרות למשחק און ליין עם שחקנים אחרים כנגד יריב משותף.

בנוסף למערכת הקרב יש גם מערכת ייצור ציוד, בסוף כל קרב מקבלים חלקים של ארגמי שמהם אפשר להרכיב ציוד חדש, כאשר אפשר לקבל יותר חלקים משבירת חלקים מגופם של הארגמי או שימוש ביכולות מיוחדות של הצוות. כמות הציוד האפשרית ענקית כאשר יש סוגים שונים של נשקים, רובים ומגנים. בין הנשקים יש חרבות מגודל שונה כאשר גודל גדול יותר נותן יותר נזק אך אטי יותר, פטישים שיכולים לעשות כמות נזק עצומה במעט זמן, חנית בשביל תוספת טווח וחרמש בשביל מכות מהירות בטווח ארוך. ממבחר הרובים יש רובי סער, רובה צלפים, שוטגאן ותותחים כאשר לכל אחד טווח משלו וסוג קליעים שונה. ממבחר המגנים יש מגנים מסוגים שונים כאשר מגנים קטנים יותר ניתן להפעיל מהר יותר אך בולמים פחות נזק. תוסיפו שלכל סוג נשק אלמנטים משלו, כאשר אויבים שונים חלשים לאלמנטים שונים ובנוסף להכל ניתן גם לייצר קליעים מיוחדים לרובים באמצעות מערכת עמוקה בפני עצמה וכמות הזמן שניתן להשקיע רק בפיתוח נשקים יותר טובים לא קטנה מכמות הזמן של הקרבות.

maxresdefault

מבחינה ויזואלית, המודלים של הדמויות והאויבים טובים מאוד, כאשר הארגמי במיוחד נראים מאיימים ומטרידים. יש מדי פעם בעיה של טקסטורות באיכות ירודה שמפריעות לחוויה ומעידות על תרגום לא משהו של הגרסא הראשונית של המשחק שיצאה לPlaystation Portable. המודלים של הסביבה גדולים, אך הרבה מאוד מהם ממוחזרים מהמשחק הקודם בסדרה והם ירגישו שהם חוזרים על עצמם מהר מאוד. המשחק עובד על הPlaystation 4 חלק ללא בעיות של ירידה בכמות הפריימים לשנייה.

מבחינת סאונד, הדיבוב של הדמויות במשחק לא רע כשניתן לראות שהשחקנים מנסים לעבוד עם השורות שנותנים להם, יש בעיה שאחרי הקרב כל דמות תגיד משפט כאשר כמות השורות של דמויות מאוד קטנה ואתם תשמעו אותם אומרים את אותם דברים פעם אחר פעם ללא שום גיוון. המוזיקה במשחק טובה כאשר חלק מהמנגינות יוצאות מן הכלל והופכות קרבות לאפיים יותר וגורמות לפעמים לרצות להוריד את השלט ופשוט להקשיב לביצועים. במיוחד אהוב עלי המוזיקה על נושאת מטוסים מוחרבת: Advancing Nightmares.

לסיכום, God Eater 2 Rage Burst הינו משחק טוב מאוד אך לא חף מבעיות, האורך שלו הוא בסביבות 40 שעות לסיפור הראשי ועוד 30 שעות לאפילוג שבא אחריו וממשיך את העלילה תוך הוספת דמויות שונות ואויבים חדשים להילחם בהם, וזה בנוסף למשימות צדדיות לכל דמות ואתגרים קשים יותר שניתן לקחת כך שיש תמורה מלאה למחיר. המשחק מומלץ בחום למי שרוצה משחק אקשן טוב שלא נגמר מהר עם מערכת קרב וציוד עמוקה ובעלת כמות עצומה של אפשרויות איך לטפל בכל מצב. המשחק ניתן לקנייה עבור קונסולות Playstation 4, Playstation Vita ודרך השירות של Steam.