אני מניח שכולכם ראיתם את ההדגמה של Ghost Recon Wildlands במהלך אירוע E3 2016 של חברת יוביסופט. אם לא, צפו בוידאו פה למעלה וחזרו אלי. בקיצור, זה מראה קבוצה של ארבעה לוחמים מתחקים אחר וחוטפים את אחד ממנהיגי קרטל סמים שהשתלט על בוליביה.

ובכן, לא מזמן קיבלתי את ההזדמנות לנסות את המשחק בעצמי, יחד עם אבי קייזרמן שלנו. אני חייב להודות שלא היו לי ציפיות גבוהות כאשר הרמתי את השלט. אחרי שראיתי את המשחק ב-E3 של השנה שעברה, חשבתי שהוא ריק למדי, ולכן די משעמם. בעוד שהניסיון שלי עם המשחק לא הוכיח לי שעולם עשיר של תוכן מחכה לי מעבר להר הקרוב, הוא כן הניח את דעתי. כל כמות של תוכן ב-Wildlands תהיה בסופו של דבר כיפית ומרגשת, במיוחד עם תשחקו עם חבר או שלושה.

הסיבה שהזכרתי את הדגמת המשחק ב-E3, מלבד תירוץ לכלול את הוידאו בפוסט הזה, היא משום שמה שאני שחקתי התרחש קצת לפני המשימה שבסרטון. למעשה, זה הייתה המשימה הובילה לחלק שמציג לנו את "הבשלן". אנחנו, קבוצה של ארבעה שחקנים, קבלנו משימה ללכוד מלשין, לסחוט ממנו מידע, ולאחר מכן להסתנן למתחם האויב ולמצוא עוד מידע על אל פוזולארו בכבודו ובעצמו. בסופו של דבר הצלחנו להשלים את המשימה שלנו, אבל במחיר כבד.

wildlands-4

המחיר היה להביו שאנחנו די  זבל בתכנון מראש. דווקא התחלנו טוב – עם ירי צלפים מתואם יחסית כדי להוריד ארבעה רעים. הופתעתי ללמוד כי, בדיוק כמו בחיים אמיתיים, אתה לא צריך לכוון לראש כדי להרוג מישהו עם כדור מסיבי של רובה צלפים מסיבי. טיפ: לכוון למרכז הגוף.לחסל את שאר השומרים של המודיע היה רק עניין של התגנבות, שכמובן דפורנו והיינו חייבים להסתער לתוך המחנה עם רובים שלופים. הירי ב-Wildlands הוא מדויק מאוד וכיף לביצוע, והורדנו את הרעים עם מעט מאמץ. אני אישית אפילו הצלחתי לחטוף את המטרה שלנו ממש לפני שהוא זינק לתוך רכב ונמלט. המשכנו עם חקירה קצרה בזמן שחיילי אויב המשיכו להגיע בניסיון להציל הבוס שלהם. לאחר שקיבלנו את המידע, מיד הוצאתי להורג את האיש (אחרי הכל, אי אפשר לסמוך על אדם שבוגד בחבריו בקלות כזו), ועזבנו את האזור בכלי רכב שונים.

אין ציוד קבוע מראש או מקצועות לבחור מהם כאשר מתחילים את המשחק. כל שחקן יכול לבחור להשתמש בכל נשק או גאדג'ט כרצונו. הרעיון של חופש הוא אחד שמנחה את צוות יוביסופט פריז לאורך כל תהליך הפיתוח כולו, בין אם זה עם היריות או חקירת העולם. למרבה הצער, כולנו נשאנו שלושה נשקים זהים: אקדח, רובה סער ורובה צלפים. עם זאת, זכינו לראות יותר מעולם המשחק, אם כי רק מרחוק. בדרכנו למטרה השנייה שלנו, החלטנו לקחת את הדרך הפסטורלית ודחסנו ארבעתנו לתוך מסוק. בעוד אנו באוויר, יכולנו לראות חלק ענק של המפה של המשחק, אשר שוב נראתה גדולה וריקה; ריקה, אבל יפה. יכולנו לראות את החוף, רכס הרים מושלג, אדמות חקלאיות ואזור מיוער – הכל פתוח לחלוטין אם נרצה ללכת לחקור אותם. עם זאת, היינו בשליחות – ומנהיג הקבוצה שלנו הטיס אותנו גבעה קטנה מעל מתחם אויב גדול למדי. עם מעט מאוד זמן פנוי, קפצנו החוצה מהמסוק וצנחנו מטה ביחד.

wildlands-7

כשהיינו על הגבעה, לקחנו כמה דקות כדי לתכנן תוכנית פעולה, בה אחת הקבוצות מסתננת למתחם דרך חור בקיר, ואילו הצוות השני יחפה עליהם באש צלפים מאחד ממגדלי השמירה. כפי שבטח תיארתם לעצמכם – זה לא הסתדר כמו שתכננו. מנהיג הקבוצה ואני טיפסנו אחד המגדלים, הורדנו את הצלף, והתחלנו לחסל את הצלפים אחרים. אבי והשחקן הרביעי נכנסו למתחם ומיד הפעילו את האזעקה. מה שבא לאחרי מכן הוא ערפל של כדורים, צרחות ופיצוצים בזמן שניסינו לתפוס את המסמכים ולהתחפף משם. איכשהו הצלחנו, אבל לא לפני שהיינו צריכים להחיות כל אחד מאיתנו מספר מגוחך של פעמים, משום שכמות האויבים שנחתה עלינו הייתה מטורפת. הנצחון שלנו כנגד כל הסיכויים הוא או עדות למיומנויות האילתור שלנו, או לרמת הקושי הנמוכה של דמו. כך או כך, זה משמש הוכחה שגם אם התכנית שלכם לא עובדת בצורה מושלמת, אתם עדיין יכולים להשלים את המשימה ולצאת בחתיכה אחת או יותר.

לשחק את הדמו הזה עם חבר טוב ושני זרים אחרים היה כיף, כאוטי ואינטנסיבי. לשחק עם קבוצה של ארבעה חברים מחויבים לביצוע תוכניות טקטיות מסובכות בכדי להביא את קרטל סנט בלנקה לברכיים ללא ספק יהיה אפילו יותר כיף. Wildlands לא נראה כמו חוויה טובה לשחקן יחיד, ממה שראיתי עד כה. יש יותר מדי חלל ריק בין משימה אחת לאחרת, ופשוט להתנייד בעולם המשחק ללא חברה יכול להיות מאוד בודד ומייגע. יש לזכור כי מה שראיתי היה גרסה מוקדמת של המשחק, אחת שנוצרה במיוחד עבור הדמו הזה, כך שדברים עשויים להשתנות במשחק המלא.

Ghost Recon Wildlands אמור להשתחרר ב7 במרץ, 2017 על PC, PlayStation 4 ו-One Xbox. זה אמור לתת לכם מספיק זמן כדי לרענן את הסלנג הצבאי שלכם ולהחליט אם להשקיע או לא להשקיע באחד המהדורות המיוחדות של המשחק.