המוחות המדהימים אשר עובדים בNvidia כבר עשו לעצמם שם בכל העולם בכל מה שקשור לחדשנות במחשבים האישיים על ידי הוצאה של מעבדים גרפיים חזקים אשר מגדילים את היכולות של המחשבים עצמם. מאז שאנו ביקרנו אותם לאחרונה, הם עבדו על מספר הפתעות נוספות, שהגדולה מבניהם הוכרזה בכנס VRX 2015 והיא איך Nvidia עוזרים לקדם את הVR (מציאות מדומה) בעולם.

בעוד אנו מתכוננים להשקה, החברות הגדולות מתכוננות לקראת התאריך המסתורי של רבעון ראשון של 2016, והצרכנים מתחילים לתהות איזה מהמכשירים כדי להם לרכוש. אתם יכולים להעביר שעות בהשוואה בין הFacebook Oculus והVive מבית HTC וValve, אבל האמת היא שבלי מעבד גרפי ומכונה שתריץ את זה אתם תהיו תקועים בעולם הרגיל והמשעמם שמסביבכם.

multi-res-intro1

GameWorks VR היא התוכנה החדשה מבית היוצר של Nvidia, והיא מיועדת להוציא את מיטב מהחוויה הווירטואלית.  GameWorks היא תוכנה לפיתוח אשר מיועדת לעבוד ביחד עם הUnreal Engine 4. היופי שבתוכנה זה החלקים הברורים שלה, אך הגאוניות בתוכנה זה ששחקנים יכולים לבלות ימים בלהסתכל על תמונות ווידאו של דמואים בשימוש בטכנולוגיה של GameWorks ואפילו לא לדעת זאת.

בעזרת GameWorks, החברה יצרה כלי חדש בשם Multi-Res Shading. כלי זה זה התהליך של שילוב מספר דרגות של רזולוציה לתוך תמונה אחת. במשחקי מחשב, העין שלכם בדרך כלל תהייה ממוקדת באמצע של המסך.

משחקי יריות, פלטפורמרים ובעצם כל משחק שאתם משחקים עובד על פי כך. אם כך, הMulti-Res Shading עובד על למקד את כוח המעבד הגרפי בשביל לרנדר את אמצע המסך. משם והלאה הקצוות של המסך עדיין מרונדרים באיכות גבוהה, למרות שהם יכולים לדחוס פיקסלים ועוד מידע לתוכם כך שחלקים אשר פחות חשובים במסך, יצרכו פחות כוח מהמעבד.

VRX-Keynote-Final3_Page_12

את התוצאה של זה קשה מאוד לזהות, אך זה עושה הבדל של שמיים וארץ. הטכנולוגיה פותחה למציאות מדומה, הרעיון היה לשמור את רוב הכוח של המעבד הגרפי בכדי לייצב את קצב הפריימים ולשמור על רמה יציבה של תנועה בעולם. משם, חיקו המפתחים את המסך לשניים, עם ריבוע אחד גדול באמצע שמייצג לאיפה השחקן מסתכל.

שיטה של רינדור זה גולתה במהלך חוויה וירטואלית. העדשות העקורות אשר מכניסות את האנשים אל העולם הווירטואלי יוצרות תמונות מדהימות אשר נוצרות במיוחד לעינכם, אך בעודכם מנסים להסתכל מסביב, העדשות מעוותות את הקצוות של התמונה בכדי ליצור "תפיסה".

משם השאלה הפכה להיות, "אם אני מסתכל לשם, ואני לא רואה את זה כך או כך, האם אני באמת צריך את זה?", התשובה הפשוטה היא לא. למרות ההתפתחויות השונות שעשו לVR, הטכנולוגיה הזו עדיין בחיתוליה.

VRX-Keynote-Final3_Page_03

נכון לעכשיו, VR דורש בערך פי 7 ממשחק רגיל. זה דורש את הכרטיס הגרפי החדש של Nvidia הGTX 970 בכדי להיכנס בכלל לVR. זה ככה מאחר וכל נפילת פריימים מתחת ל90fps תגרום למשתמש לבחילה, לא משנה כמה אתם חושבים שאתם עמידים לבחילות מתנועה.

כל מגהביט נחשב כשזה מגיע לרינדור חוויות וירטואליות נכון לעכשיו, והMulti-Res Shading זו הדרך לעגל פינות מבלי שבאמת יהיו פינות. זה מאין המגבילה של לאכול בריא בשביל להרגיש בריא, או לקחת את הדרך הקצרה ולא את הדרך עם הנוף. GameWorks VR שואפת להגיע לאותה איכות וירטואלית פשוט בדרך הכי יעילה שאפשר.

Nvidia היא אחת מהכוחות שמניעים את המציאות המדומה, ועם העזרה שלהם, זו בהחלט יכולה להפוך לחוויה גלובלית. Nvidia מוכנה למהפכה הווירטואלית, והם רוצים לעזור לכם להגיע לשם.