במהלך השנה האחרונה, רבים משחקני Destiny דאגו לכך ש-Bungie תשמע את קול התחנונים ואת זעקות הכעס שלהם בנוגע למספר מאפייני מפתח במשחק. כשדסטני יצא לראשונה, אנשים ציפו לסיפור מושך וחווית co-op מדהימה, אך בעוד ש-Bungie סיפקה לנו חווית משחקיות ממכרת, היא אכזבה מבחינת הסיפור. Destiny: The Taken King, ההרחבה הגדולה הראשונה למשחק, מנסה לתקן את העוול על ידי הוספת רובד חדש ומעמיק לסיפור, ויחד אתו תוכן נוסף ונחוץ מאד למשחק.

מלך הנלקחים, הידוע גם בכינויו אוריקס (Oryx), חוזר לנקום באלה שהרגו את בנו קרוטה (Crota), שאותו אולי תזכרו מההרחבה "החשיכה שמתחת" (The Dark Below). לשם כך, אוריקס מתחיל למשוך יצורים מכל רחבי היקום לעולמו שלו, משנה אותם ושולח אותם בחזרה בצורת מה שלמדנו להכיר כ-"נלקחים" (The Taken). השלב הבא בתכניתו של המלך, יהיה לשחרר את צבא הנלקחים הטרי שלו כנגד האנושות כולה. אנו, השומרים, חייבים להשיב מלחמה שערה ולהביס את אוריקס לפני שהוא יצליח לממש את נקמתו.

Dreadnaught_Heroic1

בכדי לעשות זאת, אנו נשלחים ללמוד מספר כישורים ויכולות שנשכחו לפני שנים רבות. כישורים אלה הם בעצם תתי-סוגים לכל אחד משלושת סוגי הדמויות הקיימות במשחק. כטיטנים אנחנו נשלחים למצוא שבט עתיק הסוגד לשמש, שאנשיו נקראים שוברי-שמשות (Sunbreakers). בידי טיטנים אלו היכולת לזמן את הפטיש הבוער ממחצבתו של סול ולשרוף את אויביהם עד אפר. כמכשפים נלמד לשלוט בחשמל ובסערה, ונהפוך ל-"קוראי-סערה" (Stormcallers), וכציידים נאמץ את הריק ונהפוך לטורפי צללים, הידועים גם בשם "ציידי הלילה" (Nightstalkers).

ההרחבה  The Taken King, העשירה את Destiny עם תוכן סיפורי רב והעניקה לדמויות ישנות ומוכרות תכונות אופי חדשות ואפילו קולות חדשים, לדוגמה נולן נורת' בדיבוב קולו של ה-Ghost שיצטרף למסע שלכם. Bungie  גם הוסיפו קטעים מוסרטים נוספים במהלך המשחק והרבה יותר דיאלוגים פנימיים במשחק עצמו, שהופכים אותו לחוויה יותר חלקה ומהנה. במהלך רובו של הסיפור הראשי יתלוו אלינו ראש הציידים Cayde-6, המדובב על ידי לא אחר מאשר ניית'ן פיליון (Nathan Filion), ואריס מורן שישלח אותנו למשימות מטורפות על סיפונה של ה-Dreadnought, ספינת החלל העצומה של מלך הנלקחים. הדיאלוג הנהדר בין Cayde-6 וה-Ghost שלכם נוטף הומור ומהנה לשמוע, מה שהופך את דרככם ממשימה למשימה למהנה אף יותר.

Hunter_Subclass_Quest1

לאחר שתסיימו את מספר המשימות הראשונות של הסיפור הראשי, המשחק האמתי מתחיל. אתם יכולים לסמוך על הדמויות הראשיות במגדל השומרים שישאירו אתכם עסוקים ויתנו לכם מה לעשות, אחרי הכל, היקום עוד לא בדיוק ניצל. Bungie גם הוסיפה מערכת קווסטים חדשה למשחק, בה עדיין תוכלו לבצע את מטלות ציד-הראשים הרגילות שתקבלו מהדמות האחראית על כך, אך בכדי להתקדם במשחק יהיה עליכם להשלים שורה של משימות מסוימות. לאחר שפתחתם מספיק מהסיפור המרכזי תהיו מוכנים סוף סוף להתחיל בפשיטה (raid) החדשה – נפילת המלך (King's Fall).

בדומה לכל הפשיטות האחרות, גם כאן תצטרכו לעבוד בצוותא עם כח אש של 6 שחקנים, אך הפעם, בנפילת המלך, עבודת צוות היא באמת המפתח. אתם תצטרכו לעשות דרככם בין פאזלים לאתגרים שהופכים את הפשיטה הזו לאחת מהמסובכות ביותר במשחק, אבל כמה שהיא מסובכת, ככה היא מהנה. כמובן, אי אפשר לשכוח את פאזלי הקפיצה… איך אפשר לעבור פשיטה בלי כמה פאזלי קפיצה? בפאזלים האלו נצטרך לתזמן קפיצה על גבי חלליות בכדי לתפוס טרמפ לצד השני או כדי לחמוק מעמודי הענק שמנסים (ולרוב גם מצליחים) להעיף אותנו אל מותנו הוודאי בריק הקטלני. הצלחתם לצלוח את כל הפאזלים והאתגרים? קחו נשימה, עדיין תצטרכו להילחם באוריקס, מלך הנלקחים בכבודו ובעצמו.

Caydes_Stash_Heroic1

Bungie בהחלט השקיעו זמן ומאמץ בהפיכת ההרחבה הזו לייחודית. הפסקול שלה נהדר, ומצאתי את עצמי מאזין לו הרבה יותר מאשר לפסקול המקורי של המשחק. הם הצליחו אפילו לשפר את הגרפיקה, שהייתה מהממת ביופייה מלכתחילה, ואת ממשק המשתמש החדש שמשפר את התפריטים והופך אותם ליותר נגישים וקלים לשימוש.

Destiny: The Taken King היא דרך מעולה לפתוח את השנה השנייה של Destiny. החברה Bungie והמפיצה Activision באמת הקשיבו לרחשי הקהל שלהן ויצרו גרסה יותר מעמיקה, עשירה ומהנה של Destiny, עד כדי כך שהחוויה כולה מרגישה כאילו עד כה שיחקנו רק בגרסת הבטא. בשורה התחתונה, The Taken King הצליחה לגרום למשחק נהדר להיות טוב בהרבה, וזה בדיוק מה שהרחבה צריכה לעשות.