בסוף אוגוסט נקבל את ההרחבה חדשה של משחק הקלפים הארת'סטון – Grand Tournament, הטורניר הגדול. ראינו חלק מהקלפים החדשים באירוע ההשקה הרשמי של בליזארד, ראינו גם את השחקנים "Trump", "Amaz" ו"Dog" משחקים בחבילות המורכבות מהם. בכנס Gamescom 2015 התנסתי בעצמי בחבילות החדשות, שמעתי על עוד מכניקות שעתידות להיות חלק מהטורניר הגדול וראיינתי את המפתחים. הייתי רוצה לחלוק איתכם את כל המידע החדש והמחשבות שלי בנושא, עכשיו כשנחשפו כל הקלפים.

מפתחי הארת'סטון האמינו כי Argent Tournament מההרחבה השנייה של World of Warcraft יהיה בסיס נהדר להרחבה של הארת'סטון. במקום במקום שהגיבורים ילחמו ב-Jaraxxus וב-Anubarak, כפי שקרה ב-Wrath of the Lich King, השחקנים יתמודדו אחד מול השני בטורניר קלפים . בנוסף, הרב גוניות של הטורניר המקורי מקלה על המפתחים ומאפשרת להם לדחוף להרחבה קלפים מכל סוג וגזע, החל ממורלוקים ועד לפיראטים, שכבר ראינו חלק מהם בהכרזה ובאירועים השונים. אולי עכשיו נוכל סוף סוף להרכיב חבילות אמיתיות שמבוססות על הסינרגיות שלהם.

אבל בואו לא נתעמק בסיפורי רקע ונדבר על העיקר. ראינו שתי מכניקות משחק חדשות עד כה: השראה (Inspire) ודו-קרב סוסים (Joust). השראה זו יכולת של שמופעלת בעת שימוש בכח הגיבור (Hero Power). לדוגמא Nexus Champion Saraad נותן לך קסם אקראי בכל פעם שאתה משתמש בכח הגיבור שלך. מכניקה 2015-07-31_HS_TGT_Gormok-the-Impaler_Full-Size_1329x1752_ENזאת מעניינת מאוד מכמה סיבות; קודם כל בשל העובדה שבליזארד כבר הכריזו על כמות מכובדת של קלפים הפועלים בסינרגיה עם כח הגיבור: קלפים שמוזילים אותו למחיר של מאנה אחת, מאפשרים לך להשתמש בו פעמיים בתור וכו'. כבר עכשיו אנחנו יכולים לראות את כמות האפשרויות השונות לשלב מכניקה זו בחבילות קיימות, שלא לדבר על החבילות החדשות שיבנו מסביב לה. מעבר לזה, השראה מדגישה את היחודיות של כל גיבור ומעצימה את ההבדלים בין הדרכים לשחק כל אחד מהם. בהתחשב בעובדה שבליזארד הודיעו באופן חד משמעי שלא יהיו גיבורים נוספים במשחק, ואנחנו נשארים עם תשע הדמויות המוכרות לעד, כל דבר שיוסיף גיוון, עומק ויחודיות לדמויות הרי הוא מבורך.

דו-קרב הסוסים יכול להיות מופעל ממגוון סיבות, בין אם קסם, קריאת קרב (Battlecry) או שאון מוות (Deathrattle). ברגע שקרב סוסים מופעל, נשלף הקלף העליון מכל חפיסה – אם ערך הקלף של יוזם הקרב גבוה מזה של היריב – הקרב נוצח והאפקט מתממש. לדוגמא, ה-Gadgetzan Jouster שהוא יצור 1/2 בעלות של קריסטל מאנה אחד. כשהוא נכנס למשחק הוא מפעיל את קרב הסוסים ובמידה ומצליח, מקבל +1/+1.

נראה ששני החידושים הנ"ל הולכים לדחוף את המטא לכיוון כבד ואיטי יותר. מם מכוונים לתת לחבילות קונטרול דרכי התמודדות עם חבילות אגרו, לעודד את השחקנים להשתמש בכח הגיבור במקום להוריד קלפים מהיד במהירות ולשחק קלפים יקרים יותר שמנצחים קרבות סוסים. גם כשיחקתי בעצמי בגיימסקום גיליתי 2015-07-31_HS_TGT_Tuskarr-Jouster_Full-Size_1329x1752_ENשמשחקים עם חבילות החדשות נמשכו הרבה זמן. ככל הנראה בליזארד לא התעלמו מהבקשות לתת זמן במה לדרקונים מ-Black Rock Mountain ולשאר הקלפים הכבדים שמתחבאים בספר וצריכים ליווי של כח אנטי-אגרו בשביל להגיע לדירוגים גבוהים.

אז אנחנו ראינו את כל מה שעתיד להציף את זירות הקרב של הארת'סטון לקראת סוף אוגוסט, אבל זה לא הכל. בנוסף, בליזארד הכריזו על מערכת תגמול על השגת דירוג גבוה. בסוף כל עונה המשחק נותן לך קלפים, אבק וכו' על פי הדירוג הגבוה ביותר שהגעת עליו בעונה זו. אישית, אני לא מחבב את החידוש הזה כי השחקנים שמגיעים לדירוגים גבוהים פחות צריכים זהב וקלפים ואנחנו צריכים פחות חרשנים שמשחקים האנטר כמו בינה מלאכותית רק כדי לפלס דרך לדוריג Legend ולקבל Target Dummy זהב.

בנושא אחר לחלוטין, אירוע הפיירסייד (Fireside Gathering) זכה להצלחה גדולה בכל רחבי העולם ומפתחי הארת'סטון התרגשו לראות את הרוח החיובית בה עברו הטורנירים. הם הודיעו שפיירסייד יהפוך לטורניר שנתי ואולי, רק אולי, יהיו עוד טורנירים לוקאלים בקנה מידה גלובאלי לכל שחקני הארת'סטון שם בחוץ.

נחמד לראות איך המשחק גדל ומתפתח מול העיניים שלנו, תופס יותר נפח בזירת ה-eSport ומכיל כמעט 800 קלפים. המטא משתנה כל חודש ועכשיו אנו ללא ספק בפתח עונה רווית קונטרול וקומבו, אולי אפילו סוף עידן האגרו. בכל אופן, אני מאוד מרוצה מהכיוון הנוכחי שבו המשחק מתפתח. יותר חבילות כבדות זה שינוי מרענן והעובדה שהרבה קלפים קיימים יוכלו להשתלב במשחק רק מגבירה את התרגשותי לקראת הטורניר הגדול.