נשיא נינטנדו והאייקון בעולם הגיימינג סאטורו איוואטה הלך למרבה הצער לעולמו אמש והוא בן 55.

Satoru Iwata, President of Nintendo Co., Ltd., poses after Nintendo's E3 presentation of their new Nintendo 3DS at the E3 Media & Business Summit in Los Angeles

נינטנדו שחררו את ההודעה הקודרת ואמרו "תאגיד נינטנדו בע"מ מצטער להודיע שהנשיא סאטורו איוואטה הלך לעולמו ב-11 ביולי, 2015 בשל גידול בצינור המרה."

החדשות באות יחד עם התגלית משנה שעברה שאיוואטה לא יהיה נוכח בכנס E3 מפני שהוא אמור לעבור ניתוח להסרת גידול קודם. למרבה הצער, כפי שהחדשות של היום מוכיחות, לא היה די בניתוח בכדי לרסן את הבעיה. לאחר מאבק ממושך, גופו נכנע למחלה.

סאטורו איוואטה הצטרף לראשונה לחברה באמצע שנות ה-80, דרך מאמצי התכנות שלו במשחק היפני שהיה ללהיט – Earthbound. בטיפוס מהיר בסולם התאגידי, נהיה איוואטה דירקטור החברה בשנת 2000, נשיא ב-2002 ולבסוף מנכ"ל נינטנדו באמריקה ביוני 2013.

עבודתו כללה בתוכה את הרגעים החזקים ביותר והחלשים ביותר בהסטוריה של נינטנדו, אבל הוא לנצח ייזכר בנאומים המרגשים שהוקדשו למעריצים ברחבי העולם דרך הסרטונים שפרסם בנינטנדו דיירקט.

סאטורו איוואטה האגדי יחיה תמיד בלבבותיהם וזכרונותיהם של גיימרים, ובתעשייה שהותיר מאחוריו. אבל בינתיים אנחנו בגיימרספאק רק מקווים שיזכה לנוח על משכבו בשלום.