בחודשים ושבועות שקדמו ליציאת המשחק, Wildstar נהנה מהייפ גבוה – ולפי כל המידע שזרם אלינו, הייתה לכך סיבה טובה. Carbine Studios הבטיחו משחק "פארק שעשועים" שיתמקד בכל הדברים הטובים שבז'אנר, לעומת מה שרוב  המשחקים החדשים מעוניינים להציע – חידוש. מחד, אפשר להבין את הצעד הזה – כל כך הרבה משחקי MMO יצאו בשנים האחרונות, כשכל אחד מבטיח משהו שונה מהנורמה אליה התרגלנו. מאידך, אנחנו באמת צריכים עוד משחק שאומר בפה מלא שהוא לא מעוניין לשנות? שהוא מעוניין לתת לנו את כל הדברים שכבר עשינו בכל כך הרבה משחקים אחרים?

בקצרה על הסיפור של המשחק: היקום נוצר על ידי ה-Eldan, גזע חייזרי שלו סוגדים ה-Dominion. בתור הקבוצה הרעה במשחק, הם מעוניינים לשלוט בכל אותו יקום ובסופו של דבר הם מגיעים לנקסוס, כוכב שרק התגלה וחופן בתוכו סודות ואוצרות. הבעיה היא שאל הנקסוס הגיעו קודם ה-Exiles, הקבוצה הטובה במשחק, ששונאים את הדומיניון מהסיבות הרגילות. בנאלי, נכון, אבל סיפור טוב במשחק MMO נשען לא רק על המשחק עצמו, אלא גם על היסטוריה נרחבת ומגוונת. המפתחים לא חסכו בנושא כלום, וכל מי שרוצה לדעת עוד על היקום וההיסטוריה שלו, יכול לעשות זאת עם מספר ספרים וסיפורים שלבטח יתרמו להבנת עולם המשחק וכל המתרחש בו.

wildstar1

Wildstar מכיל מספר לא מבוטל של מקצועות לבחירה, ומוסיף על כך גם מספר אפשרויות לבחירת התמחות. אני אומר התמחות כשבפועל הבחירה הזו סך הכל מחליטה אילו משימות מיוחדות תקבלו. כך למשל התחלתי את מסעי על כוכב נקסוס בתור בת אדם אספר (Esper). האספר הוא המכשף של המשחק, אבל במקום להטיל כדורי אש, ברקים וקרח, הוא יוצר נשקים קסומים מהאוויר ומתקיף איתם מרחוק. על הבחירה הזו הוספתי התמחות של חוקר (Explorer). בתור חוקר היה עלי לטפס לפסגות שונות ברחבי האזור, או לגלות מערות בפינות נסתרות.

אני מוכרח לציין כאן מספר דברים: נכון שהמשחק לא מחדש שום דבר תחת השמש. במקום, המשחק מציע כמות עצומה של פעילויות לשחקן. עצומה. בין אם זה קווסטים רגילים של "לך לשם, תהרוג 5 כאלה ותחזור", קראפטינג, באטלגראונדז, זירות, משימות הרפתקה ומשימות צינוק – כל שחקן, ואני מתכוון כל שחקן, שאוהב משחקי פארק שעשועים ימצא משהו לעשות. באמת ציון לשבח בהיבט הזה. משחקי MMO רבים (רבים מאוד) נכחדים מהעולם עקב חוסר בתוכן. לא נראה לי שבמקרה והמשחק הזה יפול, זה יהיה בגלל חוסר תוכן.

דבר נוסף שראוי לציין, ואולי החשוב ביותר לדעתי, הוא מערכת הקרב. בניגוד למערכת הקלאסית של הצבע והקלק, מערכת הקרב ב-Wildstar היא של אקשן. תחשבו בכיוון של TERA, מערכת קרב כמו במשחקי פעולה בגוף שלישי. השוני הוא שכל כישור וכל קסם שתטילו, יראה לכם את הכיוון וההיקף שלו על המסך, בצורת פס, משולש, מלבן וכו'. וזה עובד גם לאויבים, כך שתמיד תדעו מה מגיע אליכם ומתי להתחמק. הקרבות במשחק הופכים מהר לעניין של זריזות בנוסף על מיומנות, וזה משהו שמונע מההרגשה של דז'ה-וו לחלחל. בקרבות הגדולים זה יכול להפריע, כי יופיעו על המסך כל כך הרבה צורות בכל כך הרבה צבעים. ניתן לכבות את האפשרות הזו, אבל גיליתי שזה יותר עוזר מאשר גורע.

wildstar3

אם דיברתי על צבעים, אז בוודאי שמתם לב ש-Wildstar הוא לא משחק אפור. או חום. המשחק, שכבר נאמר עליו שהגרפיקה והאמנות שלו מאוד מזכירים את פיקסר (ובצדק), הוא אחד המשחקים הכי צבעוניים שיצא לי לראות. הכיוון שאליו הלכו המפתחים מזכיר מאוד סרטים מצויירים או ספרי קומיקס. אלי הכיוון הזה פחות מדבר, אבל אני בהחלט לא סובל מהמראות המצחיקים, ולעיתים אני עוצר ומסתכל אל האופק במחשבה שאולי יעבור פה איזה רודראנר עוד מעט. האנימציות החלקות בהחלט עוזרות להפיח חיים במשחק, והוא נראה לא רע בכלל.

טרם הזדמן לי לנסות חלק נכבד המפעילויות במשחק, אבל בינתיים אני יכול לומר שאני חצוי בדעתי. הקווסטים הם העסק הרגיל, משימות ההתמחות נחמדות כי הן נותנות נופך של משחק פלטפורמה, האויבים לא מקשים עלי אבל בקרבות עצמם אני מוצא את עצמי לא נח לרגע, ואני נהנה מהמראה הויזואלי של משחק למרות שאני מעדיף כיוון יותר ריאליסטי. אני לא חווה כאן שום דבר שלא יצא לי להתנסות במשחקים אחרים בז'אנר, אבל הכל עשוי בצורה מדויקת כל כך, וזה בהחלט המשחק ששוחרר עם כמות התוכן הגדולה ביותר מההתחלה. בשבועות הקרובים אתנסה בדברים נוספים (אני מחכה לבנות לי בית) ואשתף אתכם ביומני מסע נוספים. עד הפעם הבאה.