מולטיפלייר מגוון, רובים, ציוד משוכלל ורובוטים ענקיים. אלה כל הדברים שהופכים את Titanfall לאחד ממשחקי האקשן הטובים יותר שיצאו מאז תחילתו של הדור החדש. אבל האם לרוץ ולירות במשחק מולטיפלייר ענקי זה מספיק כדי לתת למשחק צ'אנס?

למשחק יש סיפור, בערך… העניין הוא שהסיפור לא משמעותי בכלל בשביל לשחק את המשחק. המצב סיפור מכניס אתכם לאחד משני צדדים במלחמה: ה-IMC והמליציה (Militia). במהלך הקמפיין הקצר יופיעו כל מיני דמויות כאלה ואחרות שיאמרו לכם מה מטרת העל של כל שלב לאורך כל הדרך. הם יצוצו בחלונות קטנים ויאמרו "קידמה בואו נגיע לשם" או "השגנו את מה שרצינו!" מבלי שלכם יש באמת מושג אם הייתה לכם שליטה על הדבר. הסיבה לכך היא בגלל שלא הייתה לכם שליטה על כלום. הסיפור ימשיך לרוץ לאותו כיוון בין אם ניצחתם או הפסדתם את השלב. מצב הסיפור הוא מולטיפלייר שבו שחקנים נכנסים לאחת הקבוצות ופשוט נלחמים אחד בשני עד שהסיפור נגמר.

מה שטוב במצב הסיפור זה שהוא מלמד את השחקנים את כל המכניקות שהם צריכים בשביל לשחק את המשחק. כמו כן, הוא מציג לשחקנים את המפות הקלות למתחילים כדי שיהיו מוכנים למצב מרובה המשתתפים. אם תשחקו אותו תהיו הרבה יותר מוכנים להתמודד במצב "הקלאסי" (שזה המולטיפלייר) מול שחקנים אחרים, שכן במהלך הסיפור אתם עולים ברמות ופותחים עוד נשקים, ציוד ורובוטים. שחקנים שלא ישחקו את מצב הסיפור לא יחשפו לכל אותם שיפוריםף אלא רק לאלה שמקבלים מאוחר יותר.

היוצרים Respawn Entertainment מאוד רצו שתרגישו חזקים לאורך הקרב והם מילאו את המפות בחיילים טיפשים שמתרוצצים בשלב כדי שתחסלו אותם; מאוד קל לחסל אותם ולקבל עליהם את הנקודות. כמובן שחיילי ה-A.I. לא שווים בניקוד לשחקנים אחרים, אבל בשביל מי שרוצה לעלות ברמות זו דרך קלה מאוד. יוצרי המשחק גם רצו להקל על כל השחקנים שחדשים למשחקי יריות על קונסולה.לשם כך הם יצרו את ה-Smart Pistol, שזה סוג של אקדח שמתביית על אויבים ברגע שהם נמצאים בטווח שלו. אפילו אם לא תכוונו ישירות על אויב, היריות שלכם עדיין יפגעו בו. אז עם אקדח שלא יכול להחטיא ובינה מלאכותית שרק מחכה שתפגעו בה, אתם תרגישו שאתם ממש טובים במשחק – אפילו אם בפועל אתם לא באמת משהו.

במשחק יש שלושה סוגים של רובוטים שכל אחד מהם חזק בתחום שונה – יריות חזקות יותר, הגנה טובה יותר, או תנועה מהירה יותר. הרובוט שלכם, שנקרא גם טיטאן, יהיה זמין כל שתי דקות בתוך קרב. אם תחסלו אויבים הזמן הזה יתקצר. כאשר אתם מזמנים את הטיטאן שלכם, הוא מתרסקים למפה כמו מטאור (ומכאן השם של המשחק). לא משנה כמה פעמים תעשו את זה, זה תמיד יהיה מאד מרשים ויקפיץ את האדרנלין שלכם. ככל ששחקנו יותר, נראה היה שהטיטאן עם ההגנה החזקה ביותר, שנקרא Ogre, זה הרובוט המועדף על כולם. זה לא כל כך מפתיע בהתחשב בעובדה שאתם מטרה ענקית כשאתם נמצאים בתוך הרובוט. קל מאוד לטייסים להתגנב אל הגב שלכם ולירות לכם בנקודות החלשות, וגם רובוטים אחרים רק יחפשו לירות עליכם. לא הכי נוח לשלוט על הרובוט, וברוב המקרים כשתראו רובוטים נלחמים זה יראה כמו בלגן אחד גדול ובסוף אחד מהם יתפוצץ. הטייסים שלא בתוך רובוטים גם יכולים לירות עליכם עם תותח מיוחד נגד רובוטים שכל השחקנים מתחילים איתו בתחילת כל שלב.

לרובוטים יש יכולת לעצור כדורים שנורים עליהם ולהחזיר אותם חזרה. במקרים של קרבות אחד על אחד מול רובוט אחר, אתם יכולים ממש לראות מי השחקן הטוב יותר. לכל רובוט יש גם תותח כתף שניתן להשתמש בכל מצב אך המשחק ממליץ להשתמש בו בזמן שמטעינים את הנשק כדי לא להישאר חשופים. במקרה והרובוט הולך להתפוצץ, לשחק יש כמה שניות לברוח ממנו עם כיסא המפלט. זה מאוד מספק להכות ברובוט שהולך להתפוצץ ולשלוף את השחקן שבפנים החוצה כסוג של מכת מחץ סופית (זה גם נותן לכם נקודות ניסיון). השחקן גם יכול לבחור לזמן את הטיטאן שלנו, אבל לא להיכנס אליו. במקום זה ניתן לתת לרובוט הוראה לעמוד במקום ולשמור על האזור או לעקוב אחרי השחקן. במקרה הזה המשחק שולט ברובוט וכל הריגה שלו נחשבת כהריגה של השחקן.

Titanfall אינו מציג מצבי משחק מיוחדים שלא ראינו במשחקי מולטיפלייר אחרים. היחיד מביניהם שאני יכול להדגיש הוא המצב שכל השחקנים יושבים ברובוטים ונלחמים עד שהאחרון נשאר ומנצח (Last Titan Standing). חוץ מזה המצבים האחרים דיי סטנדרטים: כולם על כולם, קבוצה מול קבוצה, להשתלט על אזורים, תפוס את הדגל וכו'. המפות במשחק הן מעולות גם במצב של שישה שחקנים נגד שישה. אתם לא מרגישים באף שלב שאתם צריכים לחפש את מי להתקיף, כי כל הזמן יש A.I. שמתרוצץ במפה וגם כל הזמן רואים שחקנים שקופצים לכל מקום. בכלל, חווית המשחק עם ה-Jetpack היא דיי מיוחדת. זה גורם לכם להרגיש שאין באמת אזור שאתם לא יכולים להגיע אליו. הבניינים מפוזרים ובנויים בצורה טובה מאוד וזה מהנה פשוט לרוץ בלי הפסקה, לקפץ ולחסל את האויבים שלכם בדרכים מגניבות.

במשחק קיימת גם מערכת אסיפת קלפים שתעזור לכם בקרב. את הקלפים מקבלים אחרי סבבי משחק, והם נותנים לכם יריות חזקות יותר, רובוטים טובים יותר, ריצה מהירה יותר וכו'. בכל תחילת קרב ואחרי שתמותו, אתם יכולים לבחור קלף אחד מהחפיסה שיצרתם כדי לעזור לכם במשחק. זה דיי נחמד להתנסות עם קלפים שונים ויוצר קצת גיוון בסגנון משחק שלכם. עד כמה שזה נחמד, רוב הזמן תשכחו להפעיל את הקלפים בגלל שתמהרו לחזור לאקשן.

מבחינה גראפית המשחק בעייתי. מצד אחד הרובוטים נראים מגניבים ממש והסביבות אדירות. אבל הטקסטורות מאוד מבלבלות. מסיבה לא ברורה היוצרים חשבו שזה יהיה רעיון מעולה לגרום לשני הצבאות להראות פחות או יותר אותו הדבר. הלבוש מאוד דומה וגם הצבעים מבלבלים נורא. הדרך הקלה לזהות מי נגדכם ומי לא, זה אם כתוב לו מעל הראש באדום או כחול. אבל לא מכל מרחק יש את הכיתוב. כאשר אני שווה את המשחק למשחקים אחרים שיצאו לדור החדש על ה-Xbox One, כמו Ryse או Froza, אתם יכולים לראות עד כמה חסרים ל-Titanfall עומק וצבע. אם נערבב את הגרסה של Xbox One וגרסת Xbox 360 בגלריה אחת יהיה קשה לומר איזו תמונה נלקחה מאיזה משחק. למרות שחשוב לציין שעל ה-360 הטקסטורות באיכות ירודה יותר מאשר על ה-Xbox One.

Titanfall הוא משחק של הדורה חדש שנראה כמו משחק של הדור הישן. הוא מלא בקטעי אקשן שיגרמו לכם לשבת על קצה הכיסא. עם 15 סוגים שונים של מפות ומערכת פתיחת נשקים, הוא נותן לכם חווית משחק גדולה מאוד. ה-A.I. במשחק משאיר אתכם עם הרגשה שאתם עוזרים מאוד לקבוצה וסה"כ אתם מרגישים שאתם כל הזמן בעניינים. לעומת זאצ, הגרפיקה שלו לא מרשימה במיוחד וחסר סיפור ענייני למשחק. זה חבל כי זה דוחק הצידה את כל השחקנים שאוהבים לשחק בקמפיין לשחקן יחיד. אבל במגרש שלו, Titanfall עושה את העבודה טוב מאוד ואם אתם שחקני מולטיפלייר לא תמצאו דרך טובה יותר לפתוח איתה את הדור החדש.