A House Divided, הפרק החדש בסדרת המתים המהלכים של Telltale Games, הוא בדיוק איך שהעונה השנייה הייתה צריכה להתחיל. לאחר הפרק הראשון האיטי יחסית, הפרק השני סוף סוף דוחף את העונה קדימה כמו שצריך ונותן כמה שעות מלאות באקשן, מתח ובחלטות גורליות שסביר להניח שתתחרטו עליהן – החוויה המלאה של המתים המהלכים.

אם אתם זוכרים את ארועי הפרק הקודם, Clementine הצטרפה לחבורה חדשה של שורדים שעוד לא זכינו להכיר. לאחר ביקור מאיים מאיש מסתורי, החבורה החליטה לאסוף את הדברים וללכת צפונה למקום בטוח. במהלך המסע אתם תתחילו להכיר את הדמויות מספיק בכדי לבחור את הדמות המועדפת עליכם – הרגל מאוד מסוכן בעולם פוסט אפוקליפטי. Luke ו-Clementine מתחילים להסתדר די טוב, והם מבלים את רוב הפרק יחדיו, חוקרים, הורגים זומבים ואפילו מריצים בדיחות שנונות. לא עובר הרבה זמן והקבוצה מגיעה למקומות חדשים ופוגשים אנשים חדשים, ואז הסיפור באמת מתחיל.

לכל העסק לוקח הרבה זמן להתחיל, אבל ברגע שדברים מתחילים לזוז – אין רגע אחד משעמם. יש הרבה יותר קטעי אקשן במהלך הפרק הזה, והכל מרגיש מתוזמן נכון עם מה שקורה מסביב. אפילו החלקים השקטים יכולים להיות מותחים (במיוחד ביקור הפתע שהזכרתי קודם). שום דבר לא מרגיש כפוי או לא קשור, והפרק פשוט ממשיך לזרום חלק בין חלק אחד למשניהו. רגע אחד אתם יכולים לשבת בשקט לארוחת ערב עם חברים ובשני אתם עוברים ללחימה בהמון של זומבים. A House Divided לא מתקמצן על כמות הזומבים, אך כולל בו כמה רגעים מאוד מלחיצים עם האיום הנוסף בעולם של " המתים המהלכים" – בני האדם.

אחד מבני האדם שדיברתי עליהם הוא Carver, שכל הסימנים מצביעים לכך שהוא ה"רע" של העונה. הקול השקט והמחושב של Carver, באדיבותו של השחקן Michael Madsen, הוא די מטריד ואף מפחיד, אך זה כלום לעומת מה שהוא יכול לעשות אם תעצבנו אותו. Carver הוא האיש שממנו החברים החדשים של Clementine בורחים, ועד סוף הפרק אתם תדעו בדיוק למה. הוא גם הדמות הכי מעניינת עד כה, ובתקווה שנראה אותו עוד בפרקים עתידיים של הסדרה – אפילו שזה עלול להביא חורבן על Clementine וחבריה.

Clementine עצמה נהיית דמות הרבה יותר מעניינת במהלך הפרק. נראה כאילו היא הצליחה למצוא את מקומה, ועכשיו לוקחת חלק פעיל באיך שהאירועים בסדרה מתקדמים. להחלטות שלה יש השפעה הרבה יותר גדולה הפעם, השפעה כל כך גדולה שאתם עלולים לפספס דיאלוגים שלמים ולשנות את הגורל של הדמויות (בדרך הרבה יותר משעמותית מסתם לבחור דמות אחת על פני השנייה). חברויות נוצרות וחיים נהרסים בכמה שעות בודדות, והכל בגלל משהו ש-Clem אמרה או עשתה (או לא עשתה). לקראת סוף הפרק, העצבים שלכם ושל Clem יהיו שחוקים בעודכם מתמודדים עם העתיד העגום שנגרם בעקבות הבחירות שלכם.

ישנם מספר רגעים שבהם הדברים הופכים להיות קצת מגוחכים. לא משנה כמה היא מוחאת, Clem היא רק ילדה קטנה וזה נראה קצת מגוחך שהכל נח על כתפיה. המשחק מנסה בכוח לשים אותה באמצע של הכל. היא מוקפת במבוגרים אחראים, חוץ מ-Luke, שלא עושים כלום ומסתמכים אך ורק עליה. נכון, היא אכן הגיבורה אחרי הכל, וזה נחמד לראות אותה לוקחת פיקוד, אך זה לא אומר שהיא חייבת לעשות הכל בעצמה.

The Walking Dead: A House Divided מתחיל איטי, אך באמצע הפרק הוא מתחיל להעלות את הקצב ושומר עליו עד לסוף המחריד. אם זהו סימן לאיך שהעונה תמשיך מעתה והלאה, אנו נכנסים לטריטוריה מאוד אפלה, אך עם זאת מאוד מעניינת. הדמויות החדשות מתחילות להראות קצת יותר אישיות, ו-Clementine מתחילה לעשות מהפך מהדמות עלילתית שהיא הייתה בעונה הראשונה לדמות הראשית שהיא צריכה להיות. עדיין יש צורך באיזון ופוליש אחרון, אך ל-A House Divided אכן מגיעה את תשומת הלב המלאה שלכם.