כמו בכל שנה ושנה, גם החורף הקרוב לא יהיה שלם בלי הכותר החדש של פיפא. חברת הפיתוח וההפצה, EA Sports רשמה בפניה את כל הביקורות והתלונות של מעריציה והתייחסה אליהם בכובד ראש. התוצאה – שיפור בכל התקלות, אך לא מעבר.

"פיפא 14", הוא המשחק ה-18 בסדרת משחקי הכדורגל אותה מוציאה חברת EA Sports כבר משנת 1994. תחילה, המשחק יועד למחשב האישי בלבד אך עם הזמן התרחב גם לשאר הקונסולות וכיום הוא משחק הכדורגל הנמכר ביותר בעולם, על אף הצלחת המשחק Pro Evolution Soccer של חברת Konami המציע ממשק דומה.

אשתקד שחקנים רבים התלוננו בפני EA Sports על בעיות וחסרונות רבים שנתקלו במהלך המשחק FIFA 13. בין החסרונות שצוינו ניתן למנות את הקהל שהוצג בדו-מימד, חוסר האפשרות להעביר את סרטוני החילופים, הודעות שנמחקות כמאמן ועוד. EA התייחסה לכל תלונה ורשמה אותה בפניה, והבטיחה כי במשחק הבא הכל ישתנה לטובה.

מבט חטוף ראשון במשחק נותן רושם ראשוני מצוין: התפריטים שונו ועוצבו כאפליקציות שקופצות על המסך, מעין מערכת הפעלה "חלונות 8" על גבי המשחק עצמו; שמירת משחק הוטמעה בכל מסך ומסך, מה שלא היה קיים בעבר; השירים עודכנו כבכל שנה, והקבוצות גם כן (אם כי שינויים של סוף חלון ההעברות לא עודכנו, אך הובטח עדכון בהקדם).

מבט מעמיק יותר אכן מאשר את הבטחותיה של EA: הקהל נראה כחלק מהמגרש, בתלת-מימד, אך נראה פחות משנים קודמות; סרטוני החילופים קוצרו ואף ניתן לדלג עליהם; הודעות המייל (באפשרות ה"מנג'ר") נשמרות, ומחולקות לפי נושאים. בנוסף, הממשק קיבל צורה עוד יותר אמיתית: יותר סגנוני ניצחונות, הבקעת שערים, ופרשנות נרחבת יותר של השדרנים. כמו כן גם אפשרות חלון ההעברות עברה שלב קדימה: מעתה אין אפשרות לדעת ציוני שחקנים ללא שליחת צייד כישרונות אליהם – בדיוק גם בחיים האמתיים.

לאחר מספר משחקים אכן התחושה היא של סיפוק מהכותר של השנה. אך לאחר שבוע שלם של משחקים – מבינים שפרט לעדכונים הקטנים, שהם בעצם חסרונות מהכותר הקודם, לא התווסף כלום. המשחק נשאר בדיוק אותו דבר. אם לא היה מתנוסס המספר "14", ספק אם מישהו היה מזהה כי אכן התקדמנו בשנה.

חשוב לציין כי הדבר אינו מלמד על אכזבה –"פיפא" הוא עדיין משחק הכדורגל הטוב ביותר שקיים, וממחיש בצורה כמעט ריאליסטית את ההווי הייחודי של הספורט. מסי הדיגיטלי נראה ומתנהג כמסי במציאות, וכך גם רונאלדו. חווית המשחק אינה ירדה או השתנתה, אך נשארה בדיוק אותו דבר, כמו בשנה שעברה.

לסיכום, "פיפא 14" הוא אכן המשחק הטוב מבין שתי המתחרות, אך לא ניכר בו שינוי מפעם. אם לא רכשתם את אחד ממשחקי "פיפא" בשנים האחרונות, הרי שהגיע הזמן להתעדכן. אם ברשותם המשחק האחרון בסדרה, משנת 2013, צריך לחשוב פעמיים אם להוציא כסף על אותה גברת בשינוי אדרת – אותו משחק בעטיפה חדשה.