ביקרנו את מייקרוסופט ב-Gamescom 2013 ואני יכול לומר לכם ש-Project Spark הוא בקלות אחד המשחקים שאנחנו הכי מצפים להם.

Project Spark מאפשר לכם, השחקנים, לייצר משחקים דרך המנוע שלו. כבר היו מספק פרוייקטים כאלה בעבר אבל זה נראה שהפעם מייקרוסופט מביאה לכם מנוע אינטרקטיבי שבאמת מקיים את מה שהוא מבטיח. במשחק אתם תיצרו דמות ותתחילו לבנות את העולם מסביבה בצורה אינטרקטיבית לחלוטין. אם אתם לא חזקים ביצירה אז גם תוכלו להשתמש בעולמות ששחקנים אחרים יצרו ולשנות שם את הסביבה בהתאם לאיך שבא לכם. הבניה נעשת באופן אוטומטי בו אתם בוחרים מברשת "צבע" של עצים, לדוגמא, ובכל מקום שאתם צובעים איתה נוצרים לכם עצים בגדלים שונים. למשחק גם יש מערכת אקולוגית משל עצמו, מה שאומר שאם תעשו הר ותבנו יער שיוביל עד ראש ההר, אז יהיו פחות ופחות עצים ככל שתעלו כי יש פחות חמצן בגובה. אל דאגה אם באמת תרצו לייצר עצים גדולים על ראשי ההרים זה אפשרי.

החלק המעניין ביותר במערכת הזו הוא "המוח" של כל דבר במשחק. אתם יכולים להיכנס לכל חפץ או דמות שבמשחק ולשנות את ההתייחסות שלהם לדברים. אתם יכולים להחליט שדוב הוא בכלל ציפור ואז הוא יתחיל לעוף. בדוגמא יותר רצינית אתם ממש יכולים להשפיע על כל צעד וצעד של דמויות ובאמת לבנות מערכת שליטה עם השלט שלכם. נגיד ותרצו לעשות משחק מכות ולבנות קומבואים שהדמות שלכם תעשה, אז זה אפשרי.

מייקרוסופט הציגה תוסף חדש למשחק כאן בכנס וזה ה-Kinect החדש. תוכלו ליצור אנימציות של דמויות ע"י שימוש בקינקט ולהקליט את מה שאתם אומרים. האפשרות הזאת היא מדהימה כי היא מאפשרת לשחקן לגרום לכל דמות במשחק לעשות בדיוק את מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה. דבר נוסף שהם הכריזו עליו בכנס זה הגודל של העולמות שאתם יכולים לייצר, שזה 5 קילומטרים על 5 קילומטרים. ניתן לשנות את כיוון המצלמה בהתאם לסוג המשחק שאתם רוצים לייצר; נגיד וזה ממבט ראשון פשוט תבחרו לשחק ממבט ראשון. אתם רוצים ליצור משחק מרוצים ממבט עליון? פשוט תעשו את זה.

אין צורך בקוד ואין צורך בידע בעיצוב. Project Spark יצא לכל מכשירי Windows 8 וגם לקונסולות של מייקרוסופט בחינם.