אחרי 30 שנה של עבודה, LucasArts – אחד הסטודיואים הכי אייקונים לפיתוח ושיווק משחקי וידאו בתעשייה, סוגר את דלתיו לצמיתות.

הוכרז היום שדיסני החליטה לסגור את הסטודיו הוותיק ולפטר את כל 150 עובדיו. גורלם של Star Wars 1313 ו-Star Wars: First Assault, שני הכותרים שהסטודיו עדיין עבד עליהם, עדיין לא ידוע, אך מספר מקורות אומרים שהמשחקים בוטלו.

"לאחר הערכה מחדש שלנו בעולם מכירות המשחקים, החלטנו להעביר את LucasArts מפיתוח פנימי למודל רישיוני, ובכך לצמצם את הסיכון של החברה בזמן שנשיג תיק רחב יותר של משחקי Star Wars," נמסר בהודעה רשמית מטעם החברה.

"כתוצאה מהשינוי הנ"ל, היינו צריכים לפטר אנשים ברחבי האירגון. אנו מודים מקרב לב וגאים בצוותים המוכשרים שלנו שפיתחו את הכותרים שלנו."

לפי הכרזה זו, נראה כי סטודיואים אחרים עדיין יוכלו (ואולי אף יעודדו) לפתח משחקי Star Wars בעתיד, ובכך דיסני תצבור את "התיק הרחב."

כשדיסני רכשו את LucasFilm, LucasArts ואת הזכויות של Star Wars באוקטובר של 2012, החברה הבטיחה שזה לא ישפיע על המשחקים אשר בפיתוח כרגע על ידי LucasArts. אך כמו שאנו רואים, זהו לא המקרה…

בנימה אישית יותר: LucasArts אחראים לכל הכותרים האהובים שלי בכל הזמנים. משחקים כמו The Curse of Monkey Island, Day of the Tentacle ו-Grim Fandango הם בין המשחקים אשר תמיד מככבים ברשימות של 10 משחקי הוידאו הטובים בכל הזמנים, ואני עד היום חוזר לשחק בהם, ועוד משחקים רבים של הסטודיו, בכל פעם שאני רוצה להזכיר לעצמי אילו דברים נהדרים המידיום הזה יכול לעשות.

אנחנו כאן ב-GamersPack עצובים מאוד לראות שסטודיו עם כזו הסטוריה עשירה ומיוחדת סוגר את דלתותיו, ומאחלים לכל עובדיו כל טוב ובהצלחה בהמשך.