Tekken (טקן) היא אחת מסדרות משחקי המכות המובילות בתעשייה כבר מעל לעשור. שיחקנו בכותר החדש בסדרה Tekken Tag Tournament 2 ונחשפנו לדמויות חדשות, קומבואים חדשים, גראפיקה משופרת, והמון "מודים" (אפשרויות משחק) חדשים שנותנים למשחק ערך מוסף והפעם יותר מתמיד. אבל האם הכותר החדש בסדרה מחדש לנו הכל לטובה?

למי שלא יצא לו לשחק בטקן טאג הראשון, השוני המרכזי שחברת Namco עשתה זה לתת לשחקן שליטה בשני לוחמים ולצאת לרצף קרבות שניים על שניים, כאשר במהלך הקרב אתם יכולים להוציא את הלוחם מהזירה ולהכניס את הלוחם השני במקומו. דבר נוסף שמיוחד בטקן טאג אלה הקומבואים המשולבים שאתם יכולים לעשות ע"י שימוש בשני הלוחמים. לפני שאני מתחיל לדבר על כמות הקומבואים (ויש המון) אני רוצה לדבר על כמות הדמויות שבמשחק: משחקי טקן טאג מביאים לכם את רוב הלוחמים מכל המשחקים שיצאו עד היום בסדרה. טקן טאג 2 מאפשר בחירה בין 45 לוחמים שזה רוסטר (מבחר דמויות) ענק שיגרום להמון שעות משחק רק כדי למצוא את הלוחם שאיתו אתם הכי טובים (שלא לדבר על לצפות בסרטון הסיום הייחודי של כל דמות). אם 45 דמויות לא מספיקות לכם אז Namco מתכוונת להוסיף לכם עוד 15 דמויות (חלק כבר יצאו) ללא תשלום כ-DLC; סה"כ 60 דמויות והמון אקשן.

טקן טאג 2 הוא לשחקנים מקצועיים ולחדשים לז'אנר. Namco רוצה שתעבירו המון שעות משחק בכדי לשלוט בכל רצפי הקומבואים של הדמויות שאתם אוהבים והם נותנים לכם מספיק מודים להתמקצע בהם. יש מודים בסיסיים שחוזרים כמו בכל משחק מכות כמו הארקייד מול הקונסולה או "אחד נגד השני" מול חברים שלכם בבית. מוד חדש שהתווסף הוא Fight Lab שמאפשר לכם ללמוד איך לבצע קומבואים בסיסיים שמשותפים לכל הדמויות בכדיי לעזור לכם ללמוד את המשחק יותר מהר. בנוסף יש שם גם סיפור קטן כדי להוסיף עוד טיפה עניין לאימון. הקרב קבוצות גם חוזר כאשר ניתן לבחור עד 8 לוחמים מול 8 כאשר כל קרב עובד כזוג נגד זוג. ניתן כמובן לשחק גם דמות אחת בכל מוד שתבחרו, אבל זה משהו שרק שחקנים מקצועיים בוחרים לעשות כי זה דיי קשה להתמודד עם דמות אחת כנגד זוג. מוד הזמן חוזר שבוא אתם צריכים לסיים את הארקייד כמה שיותר מהר ולקבל ניקוד, והמוד האחרון הוא Ghost Battle שזה רצף קרבות ללא הפסקה מול גלים של אוייבים עד שנמאס לכם או שאתם מפסידים.

אחרי שאתם שולטים במשחק ואתם יודעים איך אתם רוצים לשחק, אתם יכולים לקפוץ לאירוע המרכזי של המשחק – קרבות האונליין. קרבות האונליין מתחלקים לשני מצבים בהם אתם נלחמים בשם עצמכם במטרה לנצח כמה שיותר יריבים ולעלות את הלוחמים שלכם ברמות. המצב השני זה כאשר אתם מצטרפים לקבוצה (או מקימים אחת) של שחקנים ונלחמים בשבילכם ובשביל הקבוצה שלכם, בכדי לשפר את הדירוג שלה בזירה העולמית. מה שמיוחד במצב קרבות האונליין זה שכדי לקבל את החוויה המלאה ממנו אתם צריכים (ורוצים) להרשם לרשת החברתית הקטנה של המשחק שנקראת World Tekken Federation באתר הרשמי של המשחק. WTF (כן, שמנו לב…) מקליטה את כל הקרבות שלכם ומדרג אתכם בדירוג עולמי. מעבר לדירוג העולמי (שהוא מגניב והכל) WTF גם מנתחת את הסיבה לכל ניצחון/הפסד. המטרה של Namco היא שהשחקנים של טקן ישתפרו כל הזמן. אז אם אתם רואים שאתם נכנסים לרצף הפסדים, תכנסו ל-WTF ותבדקו מה הדברים שמפילים אתכם. השחקן הטוב ביותר הוא זה שיודע להסתגל לסגנונות משחק שונים של שחקנים שונים, ולהשתפר כל הזמן.

טקן טאג 2 נראה מדהים בשביל משחק מכות והדמויות מפורטות במיוחד. האנימציה חלקה והצבעים חזקים. בהתאם למסורת של הסדרה, המוזיקה היא אלקטרונית קיצבית ואתם אפילו יכולים לבחור להסיר או לשנות מיקום של מנגינות לאורך המשחק. יותר מזה, אתם יכולים להכניס מוזיקה משלכם למשחק שתתנגן ברקע במקום המוזיקה של המשחק עצמו. גם עיצוב הדמויות מקבל בוסט ואתם יכולים לשנות את הביגוד של הדמויות ולחשוף ביגוד חדש לאורך המשחק. ב-Namco רוצים שלשחקן של טקן טאג 2 תהיה את השליטה המלאה על החוויה שלו. הם מספקים לכם את הכלים ואתם תעשו איתם מה שאתם רוצים (בגבולות הטעם הטוב, כמובן).

טקן טאג 2 הוא לא משחק מושלם, אכן יש בו כמה בעיות שאולי יפריעו לכמה וכמה מכם. עקב הכמות העצומה של קומבואים, לפעמים המשחק לא קולט איזה מהלך אתם רוצים לעשות עד הסוף. לא חסרים המצבים שאתם רוצים לזוז קדימה אבל המשחק קולט שאתם רוצים לקפוץ. דבר נוסף שיכל להפריע אלה הקומבואים האינסופיים. בטקן תמיד היו קומבואים אך תמיד היתה לכם אופציה לצאת מהם אם הייתם מגיבים נכון. הפעם, אם תופסים אתכם באוויר אתם פשוט לא יכולים להתנתק מהקומבו ופשוט יכולים להניח את השלט בצד ולראות איך היריב אוכל לכם את "מד החיים" עם אגרופים ובעיטות שמטלטלים אתכם ללא הפסקה. המון שחקנים אוהבים את האפשרות הזאת אך ללא ספק לשחקנים חדשים זה יכל להיות מתסכל מאד. המשחק כן מנסה לייצר ציוות נכון של קרבות בהתאם לרמות באונליין, אך לא תמיד עושה זאת נכון.

Namco לאורך השנים הביאה לנו הצלחה אחרי הצלחה בז'אנר משחקי המכות וגם הפעם היא לא מפספסת. טקן טאג 2 הוא משחק איכותי שעשוי ברמה גבוהה ומספק חווית משחק מעולה לחובבי הז'אנר, למנוסים ולחדשים. אז אם אתם מחפשים משחק שאתם רוצים להשקיע בו זמן או משחק שימלא לכם את הזמן הפנוי, טקן טאג 2 הוא המשחק בשבילכם.