בטאות פתוחות למשחקי תפקידים המוניים הפכו לדבר שכיח בשנים האחרונות משתי סיבות: המפתחים יכולים לבדוק את מצב המשחק תחת עומס גדול הרבה יותר (מבטאות סגורות) ולקבל פידבק מהשחקנים, והשחקנים זוכים לטעימה מוקדמת מהמשחק שהם מצפים לו. ברוב המקרים הטעימה המוקדמת הזו יכולה להיות מלווה בטעם לוואי עקב התקלות שבאות עם משחק לא מוכן. למרות זאת, בסוף השבוע האחרון זכינו לבדוק מעט את המשחק שמבטיח לעשות דברים בצורה שונה ולהביא חוויה יוצאת מן הרגיל, ואלו הרשמים שלנו מסוף השבוע שלנו בעולם הסודי (The Secret World) של Funcom. מבלי לגלות הרבה, בואו נתחיל.

הדבר הראשון שתשימו לב אליו הוא המנוע הגרפי. אם יש לכם מחשב חזק שמסוגל להריץ את המשחק בהגדרות הכי גבוהות שלו, צפויה לכם חוויה אווירתית להחריד. כמות הפרטים שיש על המסך והחדות שלהם נותנים תמונה מפורטת יחסית של מקום אותנטי. מבין שלושת המחנות שהמשחק מציע (Templar, Illuminati וה-Dragon) רק הטמפלרים היו זמינים, כשהעיר הראשית שלהם היא לונדון. המפתחים עשו עבודה נפלאה בתיאור העיר (הם השתמשו בגוגל ארץ ככלי עזר), והמקום מרגיש חי עם השחקנים והאזרחים הרגילים. המנוע הגרפי לא מאכזב לרגע, ושאר הסביבות שביקרנו בהן היו עוצרות נשימה, עם אפקטים נהדרים של ערפל, אור וצל – השמש שוקעת והירח עולה, וחוזר חלילה. הכל נראה ומרגיש אמיתי. אם אתם שחקנים שנמאס לכם מעולמות פנטזיה המאוכלסים באלפים ואורקים, זה המקום – ובעוד המשחק מכיל את השלל שלו של מקומות פנטסטיים, הוא מעוגן בעולם שלנו.

כאמור, זו חוויה שמבטיחה סוג שונה של פנטזיה, ואם בנוסף לגזעים שונים ומשונים גם נמאס לכם מקלאסים (Classes), שווה לבדוק על מה מדובר. The Secret World הוא משחק ללא קלאסים כגון אביר או קוסם או מרפא, ואין לו רמות. כשאתם ממלאים את מד הנסיון שלכם, תוכלו לבחור איזו מיומנות שתרצו. תוכלו אפילו ללמוד את כל המיומנויות שהמשחק מציע. את כל ה-500. הגישה הזו מציעה דרכים חדשות לגמרי לבניית דמויות. תוכלו לשלב בין קסמים של אש לבין אש שיוצאת מלועו של קנה שוט-גאן. אל תתנו לכמות הזו של מיומנויות להרתיע אתכם, כי המערכת הזו עובדת בצורה שונה משלל המשחקים הקיימים היום בשוק. למען האמת, היא שואבת מעט ממערכת המיומנויות של Guild Wars: בכל רגע נתון תוכלו להשתמש רק בשבע מוימנויות (שש רגילות ואחת Elite). בנוסף ליכולות הפעילות הללו, ישנו מד נוסף של יכולות פאסיביות, שפועל על אותו עיקרון.

ואיך תמלאו את מד הנסיון שלכם אם לא על ידי שיטוט ומשימות צד? מערכת הקווסטים של המשחק יחודית להפליא, ועושה עבודה נפלאה. ישנם כמה סוגים של משימות, החל מהפעילות הרגילה של "לך לשם תהרוג 5 זומבים ותחזור" ועד משימות שדורשות מחשבה והתגנבות. משימה אחת לקחה אותנו סביב העיר הדמיונית של Kingsmouth (האזור המרכזי בבטא) בחיפוש אחר רמזים שנתנה לנו חוזת עתידות. מבלי להרוס יותר מדי, נאלצנו להפעיל את הראש כדי לגלות את המסתורין מאחורי הרמזים שכבסוף הדרך חיכה לנו תליין אכזרי. הדרך עד אותה נקודה היתה רצופה בסכנות, אך היתה האפשרות להתחמק מכל מפגש אלים בדרך. הצורה בה מנוהלים הקווסטים במשחק הופכת כל מטלה למעניינת, במיוחד כשכל קווסט בנוי מכמה רבדים. המשימות הכי פשוטות הופכות טיפה יותר מענינות עם המערכת הזו – דבר הראוי לציון.

אי אפשר שלא להגיב על ה-UI המתקדם והמינימליסטי של המשחק. כיאה למשחק שמתרחש בתקופה מודרנית, כך גם כל המידע שמגיע איתו יוצג לכם על המסך באופן הכי פחות מפריע. התפריטים נותנים הרגשה של "פחות זה יותר", ואין כל מיני עיטורים מטורפים שרואים במשחקי פנטזיה אחרים. החוסר הזה בפרטים הופך את החוויה לנקייה ביותר, ונותן לכם חופש לסדר אותו בצורה נהדרת. אם לשפוט לפי המשחק הקודם של Funcom, אז אפשר לצפות למודים (Mods) מעניינים. בכלל, יחסית למשחק שמציג דם ואיברים כרותים, כל החוויה מרגישה מאורגנת למדי, ואולי תרגיש מוזר לחלקכם.

המשחק נוטף אוירה מאיימת ומיוחדת, וישנו את ה'וייב' הזה של משחקים כדוגמת Vamprie The Masquerade: Bloodlines עם כל המיסתורין והדיאלוגים השנונים. ישנם מקרים שבהם הדיאלוגים שנונים מדי, וקיימת ההרגשה שכל אחד ואחת מהדמויות שאתם מדברים עימן קיבלה ראייה פילוסופית על עולם המשחק. הדיבוב מעולה, והדמויות עצמן אמינות. העיצוב שלהן, לעומת זאת, לוקה בחסר. אנחנו לא מבקשים דוגמנים ודוגמניות כמו ב-Guild Wars 2, אבל אנחנו כן מבקשים מעט יותר גיוון. המפלצות לעומת זאת מופרטות באופן יוצא מן הכלל עם עיצוב באמת מיוחד. הסאונד לא מאכזב לרגע, ופס הקול מעולה: רמת הפירוט מעולה ואם יש לכם מערכת סאונד היקפית, צפויה לכם חוויה מעולה בהתאם.

לירות על קבוצה של זומבים עם שוטגאן מספק חוויה מהנה, אך לא כל הנשקים במשחק מספקים אותה. מעט מוזר להחזיק בזוג אקדחים אך לירות רק באחד מהם. לכוון ולפגוע לא אמורה להיות בעיה, אך המשחק לא מאפשר כיוון עם העכבר (כמו משחק מגוף שלישי רגיל), ותאלצו להשתמש במקלדת יותר ממה שתבקשו – למה צריך ללחוץ על כפתור בעכבר כדי לסובב את המצלמה? במשחק יהיה לכם הצורף לזוז הרבה, והשילוב הזה של עכבר ומקלדת פועל באופן מקרטע, דבר שגורע רבות מההנאה של מערכת הקרב. ההרגשה היא שכרגע, משהו חסר במערכת הקרב – אם זה עומק או משקל אי אפשר לומר כי כמות האופציות הזמינות היתה מינימלית.

כאמור, תחת המשתנים הנכונים, החויה מעולה. המשחק משתחרר בחודש הבא, אך הבטא הזו לא היתה מבוססת על המוצר הסופי, דבר שהוביל למעט קריסות ותקיעות. הבאגים קיימים, וייתכן אפילו שלא תשימו לב אליהם עקב חוסר הידיעה. המשחק עושה עבודה נפלאה בתיאור ויזואלי, אך יותר מזה תאלצו לגלות לבד: אין הסברים כלל וכלל – לא על מערכת היכולות, תיאור הקווסטים יכול לגרום לכם לתלוש שערות עקב חוסר המידע (או לחליפין, לשאול בצ'אט המקומי – המוצא הקל), וכאשר תפתחו לראשונה את מסך ה-Crafting תמצאו את עצמכם עם סימני שאלה מרובים מעל ראשכם. למרות כל התקלות וההרגשה כי המשחק עדיין לוקה בחסר, הדברים שכן הרשימו אותנו – כמו הקווסט הראשי – גרמו לנו לצפות בשקיקה לבטא הבאה (שתתרחש בסופ"ש הקרוב), ולתוספות והשיפורים שמבטיחים Funcom. אם אתם מחפשים חווית משחק המונית שונה ובוגרת יותר, אנחנו חושבים ששווה לכם לבדוק את המשחק הזה. ישנם סודות רבים בעולם הסודי הזה, ואנחנו לא יכולים לחכות לגלות את כולם.

 

צפו לעדכונים ככל שהמשחק יתקרב לתאריך ההשקה.