בעודנו מחכים בקוצר רוח למשחק שיסגור אחת ולתמיד את הגולל על הקמפיין האפי של קומנדר שפרד וחבורתו, פרטים חדשים ומפתיעים התגלו להם בעקבות דליפה של הדמו למשחק באקסבוקס. הדמו, שהיה זמין במשך כמה שעות לחברים בתוכנית המיוחד לבדיקת גרסאות ה-Dashboard של הקונסולה, הציג את הדרך החדשה (והמפתיעה) בה החליטה Bioware לצעוד עם המשחק.

התמונות מדברות בעד עצמן, אבל ננסה לשפוך מעט אור על העניין: לפני שנתחיל לשחק, יהיה עלינו לבחור אחד משלושה מצבי משחק. מצב Action, מצב Story ומצב RPG. הראשון מיועד לשחקנים שיעדיפו להתמקד באקשן מאשר בסיפור, ובמצב זה המשחק יבחר אוטומטית את התשובות של שפרד עבורנו, כשרמת הקושי תהיה רגילה. במצב Story, שהוא ההפך ממצב ה-Action, נבחר בעצמנו את התגובות של שפרד, ורמת הקושי במשחק תהיה מינימלית. המצב השלישי והאחרון יהיה שילוב של שני המצבים הקודמים, ובעצם יהיה החוויה המלאה.

מוכרחים להודות שזו דרך משונה ומיוחדת לתת לשחקנים שאוהבים את הסדרה אפשרויות בחירה, וב-Bioware מקווים למשוך קהל חדש. בצעדים מהירים ועל מנת למזער נזקים, Bioware אמרו כי הגרסה לא יצוגית למשחק המלא, ושטעות אנוש מצידם גרמה לדליפה. מיותר לציין כי אחרי השינויים המאסיבים שעברה סדרה נוספת של המפתחת, עוד לא ראינו את קצה רשימת החידושים למשחק. האם Mass Effect 3 יהיה משחק אקשן או משחק תפקידים?