כן, Mass Effect 3 יתמוך במצב רב משתתפים חדש ונוצץ, אבל לא בצורה המקובלת במרבית המשחקים המודרניים. פוסט באתר הרשמי של Bioware מפרט על המולטיפלייר של המשחק, שיתממש כמשימות מיוחדות המיועדות לארבעה שחקנים במקביל, שילחמו ביחד ברחבי הגלקסיה כנגד האיום הגדול ביותר שזו ניצבה מולו: The Reapers. ולפני שאתם שואלים – לא, אף אחד מהם לא ישחק את Shepard.

הדבר הראשון שחשוב להסביר הוא שלמרות שמשימות הco-op הללו יהיו נפרדות מהקמפיין הראשי של המשחק, הן עדיין ישפיעו עליו. איך זה עובד? ובכן, עד כארבעה שחקנים יוכלו להיכנס לתפקיד של יחידה עילית המורכבת מחיילים השייכים לשלל הגזעים בעולם העשיר של Mass Effect (עד עכשיו הוזכרו ה-Turians, Krogans וה-Asari, אבל הובטחו עוד), שלכל אחד מהם יכולות, נשקים וכישורים משלו. אתם ארבעה חיילים (או חיילות) יעזרו לשפרד בכך שהם יחלצו אזורים מסוימים בגלקסיה מהשפעת אויביו, ויעזרו לו להעלות את רמת "המוכנות הגלקטית" בקמפיין הראשי.

רמת ה"מוכנות הגלקטית" מודדת את "יכולתו של שפרד לנצל את כל הנכסים שברשותו – אנשים, נשקים, משאבים, צבאות – בקרב האחרון כנגד The Reaper". כמובן שככל שרמה זו גבוהה יותר, כך הסיכוי לניצחון עולה. רמת מוכנות זו תושפע ממספר גורמים, ושחקנים יוכלו לנהל אותה בעזרת המערכת "גלקסיה במלחמה" (Galaxy at War) במגוון דרכים, כאשר מצב הרב משתתפים הוא אחד מהם. Bioware הבטיחו פרטים נוספים על הפלטפורמות האחרות הלוקחות חלק במערכת זו בחודשים הקרובים.

חשוב לחזור ולציין כי מדובר במצב נפרד, אופציונלי לחלוטין, ושעדיין ניתן להגיע לסוף המלא והטוב ביותר של משחק גם מבלי לקחת חלק במשימות אלה. פשוט מדובר בדרך נוספת להגיע לרמת המוכנות הגבוהה ביותר, לאלה שרוצים להנות מהיקום של Mass Effect עם חבריהם הטובים.

בין אם תבחרו להילחם לצד חבריכם, או ללכת בדרך הבודדה, Mass Effect 3 מבטיח חווית משחק אפית ואינטנסיבית שתביא את הטרילוגיה הנפלאה הזו לסיום; איזה סיום? ובכן, זה תלוי רק בכם. המסע ברחבי הגלקסיה של שפרד וקבוצתו יתחיל במרץ 2012, על ה-XBOX 360, PS3 וה-PC.