המאפיין המרכזי ששמנו לב אילו בדמו של Prey 2 בכנס Gamescom 2011 הוא שבניגוד למשחק המקורי, הפעם הגיבור שלנו הוא הטורף, ולא הטרף. נורמן נאזרוב (Norman Nazarov), נציג Human Head Studios בכנס, סיפר לנו שהיה להם (המפתחים) מאד חשוב לגרום לשחקן להרגיש חזק לעומת הדמויות סביבו (עם כמה יוצאי דופן, כמובן).

הדמו התחיל דווקא כשהגיבור שלנו, קיליאן סמואלס, נמצא במצב פגיע למדי. המטוס עליו הוא עובד (קיליאן הוא מרשל אווירי אחרי הכל) בדיוק התרסק אל תוך החללית החייזרית הענקית מהמשחק הראשון, וכעת עליו להלחם על חייו מול החייזרים הרשעים המנסים ללכוד אותו. חמוש באקדח בלבד, קיליאן תפס מחסה מאחורי כמה הריסות והחל לירות לכל עבר, מידי פעם צץ החוצה בכדי לכוון טוב יותר. נראה כי מערכת המחסה בגוף ראשון עובדת לא רע במשחק, ולא מגבילה את טווח הראייה של השחקן באופן חריג או מעצבן. לאחר כמה חילופי יריות, קיליאן נפגע ונפל לרצפה, שם חייזר בעט ובפרצופו ושלח אותו לארץ החלומות.

לפני שהדמו המשיך, נורמן עצר בכדי לאשר לנו רשמית כי טומי, הגיבור מהמשחק הקודם, אכן יחזור להופיע גם במשחק הזה, וישחק תפקיד מרכזי בסיפור. איזה תפקיד בדיוק – לא גילה לנו, אבל נחמד לדעת שישנו קשר כלשהו בין שני המשחקים, שבהתחלה נראו מנותקים וקשורים בשם בלבד. כשקיליאן שלנו התעורר, גילינו שהוא נמצא על כוכב מרחוק בשם Exodus, בעיר חייזרית גדולה הנמצאת בדמדומים תמידיים (בגלל העובדה שהכוכב לא מסתובב סביב צירו ולכן אין מחזורי יום ולילה). מסתבר שקיליאן עובד עכשיו כצייד ראשים, ושהוא לא זוכר דבר מאז אותה התרסקות מטוס.

כאן למדנו שהדרך בה קיליאן מתנהל בעולם שסביבו תשפיע על הצורה בה חבריו לכוכב יגיבו כשיראו אותו. שליפת אקדח תגרום לסובבים לברוח או אפילו להפקיר את רכושם בידיו של קיליאן, והמוניטין שלו ישתנה בהתאם. מערכת המוניטין היא מעין מערכת מוסר, שזזה בין צייד ראשים העומד במילתו לבין חוליגן עם אצבע קלה על ההדק. המוניטין מושפע ממגוון גורמים, בין עם מדובר בהשלמת חוזים לפי התנאים שלהם או הריגת אזרחים חפים מפשע בשביל כסף או צחוקים; לדוגמא, במקום לשלום למודיע עבור מידע רלוונטי לאחד החוזים שלו, החליט קיליאן להרוג את השומר הראש שלו ולהוציא את המידע באיומים.

כאשר מדובר בניווט בעיר האפלה והעתידנית שמולנו, קיליאן מסוגל לטפס על קירות, לקפוץ, להחליק מתחת למכשולים ולדלג בין גגות. מדובר במערכת פארקור (בדומה לזו של Assassin's Creed) בגוף ראשון, שאמורה להפוך את התנועה בעולם לזורמת ומהירה, המותאמת מאד למרדפים (מהם הבטיחו לנו שיהיו הרבה). בדיוק מרדף שכזה זכינו לראות מאוחר יותר בדמו, כשקיליאן ניסה ללכוד פושע מסוכן בבר הומה חייזר (קיליאן הוא האדם היחיד על הכוכב). במהלך המרדף נורמן הדגים לנו כיצד קרב מתנהל במשחק. כמובן שאת כל המהלכים המסוגננים שקיליאן מסוגל לעשות מחוץ לקרב, הוא מסוגל לעשות גם במהלכו; למשל להחליק במהירות מתחת למכשול ולירות באויב שנמצא מאחוריו, או השתמש בשפת גג של בניין כמחסה.

מעבר לאקדח עתידני למראה, יש לקיליאן מספר אביזרים באמתחתו שיעזרו לו ללכוד או לחסל את מטרותיו. הראשונים מביניהם הם מגפי הרחיפה של קיליאן, שעוזרים לו בקפיצות ארוכות או בנפילות גבוהות, ויעילים במיוחד במרדף אחרי חשוד המסוגל לשגר את עצמו למרחקים קצרים. האביזר השני היה מעין כבל בעל מטען חשמלי שנועד ללכוד את המטרה, אך במקרה הזה לא היה יעיל במיוחד מכיוון שהמטרה שלנו התחמקה ממנו די בקלות. אביזרים אחרים שראינו בזמן קרב כללו טילי כתף (שהיו מרשימים מאד בפעולה), מגן אנרגיה המספק מחסה מיידי, ורימוני רחיפה המבטלים את כוח המשיכה ברדיוס מסויים ומשאירים את האויבים מרחפים באוויר, חסרי אונים.

לאחר מרדף מתיש, הצליח קיליאן סוף סוף להדביק את הפושע וללכוד אותו בבועת אנרגיה. אז עלתה בפנינו הבחירה לחקור את הפושע, מה שעלול להרוג אותו, או לשלוח אותו ישירות ללקוח המשלם. מכיוון שהחוזה היה שווה הרבה כסף, נורמן החליט ללכת על בטוח ופשוט לשלוח את הפושע ללקוח ולאסוף את הכסף. אלא שאז אחיו הגדול של הפושע יצר קשר עם קיליאן והזהיר אותו שמעתה הוא חשוב כמת. הדמו נגמר בכך שיצור גדול ומאיים מזנק על הגיבור שלנו במטרה לסגור איתו חשבון.

Prey 2 הוא, בראש ובראשונה, משחק אקשן יפיפה, שבאמת גורם לשחקן להרגיש כצייד ראשים קשוח שיודע מה שהוא עושה. שווה בהחלט לשים עין על המשחק כשהוא יצא על ה-XBOX 360, PS3 וה-PC בשנת 2012.