במתחם של חברת Bethesda בכנס Gamescom 2011, הציג הארווי סמית' (Harvey Smith), מפיק יצירה שותף ב-Arkane Studios, את המשחק החדש שלהם: Dishonored. למי שלא שמע עדיין, Dishonored הוא משחק פעולה/התגנבות בגוף ראשון המתרחש בעולם עתידני המבוסס על לונדון של המאה ה-16 (נשמע מוזר? האמת שזה די פשוט). הדמות הראשית היא מתנקש בעל כוחות על-טבעיים, במסע נקמה נגד האנשים שרצחו את האדונית שלו, והפלילו אותו ברצח. הדמו שראינו הדגים לנו מספר רחב של גישות משחק שונות למצבים שונים, במקביל למספר יכולות על-טבעיות ואביזרים אכזריים למדי שנמצאים ברשות המתנקש שלנו.

הדמו המתחיל ברציפים מטונפים, כאשר ספינת משא ענקית חולפת ברקע, עם מטען קצת משונה: גופה של לוויתן ענק. הארווי ניצל את ההזדמנות הזאת להסביר לנו קצת על העולם שמסביבנו, וסיפר כי שמן לוויתנים (המופק משומן לוויתנים) הוא מקור האנרגיה המרכזי בו, והבסיס למרבית הטכנולוגיה שנראה בהמשך. בנוסף לפריט מידע, גילינו כי העיר בה אנחנו נמצאים סובלת מגפה קשה ההורגת את תושביה על ימין ועל שמאל, ושאותה מגפה מועברת ע"י עכברושים; אך על כך נרחיב בהמשך.

מהר מאד נתקלנו באויבים הראשונים שלנו: זוג שומרים לבושי מדים וכיסויי פנים, שעסקו בהשלכת גופות נגועות אל תוך הים. הפעם המתנקש עלום השם בחר להתגנב מאחוריהם ולהמשיך בדרכו. השומר הבא בו נתקלנו לא היה כה בר מזל. הארווי הדגים לנו את מנגנון מתקפות הפתע, בעזרתו ניתן לחסל אויב במהירות ובשקט, ע"י דקירת סכין או אחיזת חנק. לאחר שנפטר מהשומר, צייד עצמו המתנקש בסכין ארוכה ואקדח שנראה כשריד היסטורי ממלחמת האזרחים בארה"ב. בדומה לאקדח, שאר העולם סביבנו עוצב סביב המאפיינים הארכיטקטורים והאופנתיים של המאה ה-16, עם מגע עתידני בדומה לעיר המפורסמת City 17 מהמשחק Half Life 2.

את הקרב הראשון בדמו ראינו כאשר המתנקש נחלץ לעזרתה של אישה שהותקפה ע"י קבוצה של פושעי רחוב עלובים באחת הסמטאות. במהלך הקרב אפשר לחסום, לדקור ולירות, ואפילו לבצע התקפות נגד מידית לאחר חסימה מוצלחת. כל פעולה כזו (כולל מתקפות פתע) העניקה לדמות הראשית עוד אדרנלין, אותו ניתן לנצל בשביל לבצע הריגות אדרנלין מהירות ומזעזעות למדי. הארווי סיפר לנו שניתן לעבור כל משימה מבלי לשפוך טיפת דם אחת, ומבלי לעורר את חשדם של השומרים. ככל שנשמור על דסקרטיות, כך המצב בעיר ילך וישתפר, או לפחות לא יעשה גרוע יותר. אם נחליט לטבוח באנשי המשמר, או באנשים חפים מפשע, נתקל בהרבה יותר התנגדות במהלך המשימות הבאות, ועלילת המשחק תושפע בהתאם.

המראה של אדם בודד מבתר בקלות את תוקפיה כנראה שהפחיד את הגברת, שכן זאת פתחה בריצה היסטרית, שהסתיימה במפתיע כאשר קבוצת עכברושים זינקה עליה מהצללים וטרפה אותה. העכברושים משחקים תפקיד חשוב למדי בעולם המשחק, שכן הם אלה המפיצים את המגפה, ועלולים להיות קטלניים בקבוצות גדולות. אם השחקן יתקרב לקבוצה כזו, העכברושים יחלו לרדוף אחריו ולהתקיף אותו, אלא אם כן יצליח להפחיד אותם באמצעות מקור אור. הארווי הבטיח לנו שהאירוע בו חזינו אינו מבויים, ושכל ההתרחשויות בעולם הן דינאמיות לחלוטין, ומשתנות בהתאם לפעולות השחקן.

לפני שהמשיך בדרכו, המתנקש אסף כמה חפצים מגופות יריביו ומעמדת שמירה במורד הרחוב. החפצים כללו תחמושת לאקדח ולרובה הקשת שלו (כן, יש גם רובה קשה במשחק), שיקוי בריאות ומגוון רימונים (אותם ראינו בשימוש בשלב מאוחר יותר בדמו). הארווי החליט להמשיך במשימה הראשית, ולהגיע לביתו של המטרה שלנו, בו אנו אמורים להתנקש. כאן ראינו את אחת היכולות המיוחדות של המתנקש, הנקראת "מצמוץ" (Blink); יכולת זו מאפשר לדמות שלנו לבצע שיגור מיידי לכל נקודה בסביבה הקרובה, ושימושית במיוחד להמלטות מהירה, או לדילוג בין גגות הבתים. הארווי סיפר לנו שאפשר לשלב בין יכולות, והדגים זאת באמצעות שילוב של קפיצה גבוהה במיוחד, ומצמוץ מידי לגג הבניין הקרוב.

כאשר סוף סוף הגענו ליעדנו, קבלנו הדגמה קצרה כיצד ניתן לנצל את קיומם התמידי של העכברושים בעיר לטובתנו. המתנקש השתמש בעוד יכולת מיוחדת הנקראת "דיבוק" (Possession), המאפשרת לו להכנס לגופה של חיה או אפילו בן אדם. במקרה הזה הוא השתלט על עכבר והתגנב אל תוך האחוזה מבלי למשוך תשומת לב כלל. בפנים הוא חזר לדמות המקורית, ומיהר לגנוב כמה רונות קסם (המשמשות לשיפור היכולות המיוחדות) ותרשים גדול של מכונה כלשהי. תרשימים כאלה יאפשרו לשחקן לתפעל מכונות שונות ברחבי העולם, כמו לדוגמא שער חשמלי ענק החוסם את דרכו, ולשנות את הדך בה הם פועלים. בדמו ראינו את המתנקש מתפעל כזה שער בדיוק, ולגרום לכך שהוא עצמו יוכל לעבור דרכו ללא פגע, אך אויביו יתחשמלו אם ינסו לעשות כמוהו.

לאחר התנגבות ברחבי האחוזה, וגניבה אקראית של חפצים וארנקי מטבעות, הגענו סוף סוף לקומה העליונה של הבניין. הצצה קצרה בחור המנעול גילתה לנו שאיתרנו את מטרתינו, והגיע הזמן לפעול. המתנקש פרץ את הדלת באמצעות משב רוח חזק (עוד יכולת מיוחדת) ומייד הפעיל את אחת היכולות החזקות שלו: הקפאת הזמן. המתנקש מיהר לנצל את הזמן הקצר העומד לרשותו וחיסל את שלושת השומרים בחדר, ואפילו קטף מהאוויר כדור שנורה לעברו, כשזה עומד במקום, קופא בזמן.

המתנקש אז מיהר לחסל את המטרה שלו וזינק מהחלון, ישר אל החצר הקדמית של האחוזה, בה החלו להתקבץ מספר שומרים. כאן ראינו שימוש בכמה מהאביזרים נמצאים באמתחתו של גיבורינו. מלבד רימונים רגילים המתפוצצים, ישנו גם אביזר מעניין הנקרא "מוקש תייל" שכאשר מתפוצץ, הוא משחרר חוטי תייל לכל עבר שחותכים דרך כל מי שחסר מזל דיו להיות בסביבתם. הכאוס של הפצצות אפשר למתנקש לברוח מרודפיו לעשות דרכו חזרה לרציפים מהם יצא. אך בדיוק כאשר חשבנו שהמתנקש בטוח, הגיחו מולו שלושה שומרים מיומנים וחמושים. הארווי מיהר להדגים לנו את היכולת האחרונה שבאמתחתו, וזימן נחיל עכברושים איימתני מהאדמה, שמיהר וחיסל שניים מהשמורים, כאשר השלישי נפל קורבן להריגת אנדרנלין מזעזעת במיוחד.

לאורך הדמו, Dishonored הזכיר לנו משחקים משובחים כמו Thief ו-Bioshock, שכן הוא שואב מהם השראה, הן בעיצוב העולם והן בעיצוב עלילה. המפתחים חזרו והדגישו כי הם מעוניינים לספק לשחקן חוויה פתוחה, בה הוא לא מרגיש מוגבל ע"י עולם המשחק, אלא רק ע"י הדמיון שלו. ממה שראינו, המשחק מתקדם בדיוק לכיוון הזה, ומציע לשחקן אינספור דרכים להתמודד עם כל אתגר ואתגר.

Dishonored יכבד אותנו בנוכחותו בשנת 2012, על ה-XBOX 360, PS3 וה-PC.