מאז שהמשחק Borderlands 2 הוכרז מוקדם יותר החודש, חברת 2K לא שיחררה מידע רב לגביו, מלבד טריילר קצרצר המראה את אחת הדמויות החדשות. לכן כאשר נחתה בחקיינו ההזדמנות לצפות בפרזנטציה שלו במהלך כנס Gamescom 2011, כמובן שקפצנו עליה בשמחה. כאשר נכנסנו לחדר החשוך עם הכורסאות הנוחות ביותר שישבנו עליהן כל הכנס, סטיב גיבסון (Steve Gobson), סגן נשיא מחלקת השיווק של Gearbox, בירך אותנו לשלום והחל לדבר על ההצלחה הכמעט מיידית של Borderlands, המשחק הקודם בסדרה הטרייה. בנאומו הקצר מיהר לציין כי Borderlands 2 יהיה המשך אמיתי, ולא גרסה מחודשת של המשחק הקודם. כל המערכות הבסיסיות שופרו ושודרגו, הסביבות מגוונות יותר, קו העלילה נשאר נאמן לקודמו, וכל זה מבלי לפגוע באלמנטים המאפיינים את הסדרה: עיצוב ויזאולי קומיקסי (Cel-shaded), קטעי אקשן מפולפלים בהומור וכמובן – הרבה, הרבה (הרבה) נשקים.

הדמו שראינו התחיל בסביבה מושלגת– ניגוד נפלא למדבר האינסופי של המשחק הקודם. סטיב חזר והבטיח לנו ש-Borderlands 2 גדול יותר ומגוון יותר מקודמו, ואכן כאשר טיפסנו במעלה המדרון המושלג נתגלתה לפנינו ויסטה מרהיבה המציגה מספר סביבות שונות בהם השחקן יוכל לטייל. מסתבר שכל מקום שהשחקן רואה באופק הוא מקום אמיתי וקיים, אליו יוכל להגיע אם יחפוץ בכך.

הסתבר לנו ש-Borderlands 2 מתרחש 5 שנים לאחר האירועים במשחק הקודם, ושחברת Hyperion שולטת במרבית כוכב פנדורה, שבראשה עומד Handsome Jack, שהכריז עצמו כדיקטאטור. לאחר עימות בינו לבין הגיבור שלנו, הוא (הגיבור) מוצא עצמו בשממה ארקטית בניסיון לחלץ את חברו הטוב מציפורניה של Hyperion.

הדמות אותה ראינו בפעולה היא ה-Gunzerker, בחור מגודל בעל שיער כחול המסוגל לירות משני רובים בו זמנית. רק במהלך הדמו הקצר שראינו, נתקלנו ב4 סוגי רובים שונים לפחות, ביניהם רובים בעלי קצב ירייה מטורף, כאלה המורכבים מפיסות של רובים אחרים עם מחסניות ענקיות, ואפילו רובים כל כך זולים, שבמקום לטעון אותם, הבחור שלנו פשוט השליך אותם על האויבים ושלף אחד חדש, טעון במלואו.

מהר מאד ראינו את אותם רובים בפעולה, כאשר חבורה קטנה של יצורים ירקרקים דמוי גורילה (עם ארבע ידיים) התקיפו את הבחור שלנו, שמיהר לרוקן עליהם את המחסנית שלו. אותם יצורים ירוקים, הנקראים Bullymongs, הדגימו לנו את השיפורים שנעשו בהתנהגות של האויבים בכך שעקרו גושי קרח מהסביבה והשליכו לעבר הדמות הראשית, או ניסו לזנק עליו מאזורים מוגבהים. סטיב הבטיח לנו שהאויבים מגיבים הרבה יותר לפעולותיו של השחקן, וינסו להוציא אותו ממחסה כשיוכלו, כאשר הם מחפים אחד על השני ואפילו נסוגים כשהשחקן מציב התנגדות גדולה מידי. ראינו חבורה של בנדיטים (החוזרים מהמשחק הקודם) פועלת יחד בכדי לנסות לאגף את השחקן, ועקבו אחריו כאשר ניסה להימלט לאזור גבוה יותר.

עוד שיפורים לחוויית המשחק כוללים שיפור בהתנהלות הרכבים בשטח. רכבים הרבה יותר יציבים וקלים לשליטה, ולא יעצרו כל פעם שיתקלו בסלע קטן או מהמורה בדרך. בנוסף, אויבים שיפגעו מכלי הרכב לא יהפכו לעיסה או יבלמו את כלי הרכב לגמרי, אלה יגיבו בצירה ריאליסטית יותר, כמו להתגלגל על פגוש הרכב, או לעוף הצידה. ישנו גם שינוי קל בתפריטים שמקל על שדרוג היכולות של הדמות ומספק יותר פרטים על הדמות עצמה.

כעת, שסטיב סיים להסביר לנו את כל השינוי המרכזיים במשחק החדש, זכינו לראות קרב בוס עם חייל ענק בשם Nomad, שנלחם בעזרת מכונת ירייה ומגן גדול אליו קשור גמד פסיכי (אני לא צוחק). בדמו ראינו שאם נשחרר את הקטן, ע"י ירייה בשרשראות שקושרות אותו, הוא יפנה כנגד Nomad ויסיח את דעתו בזמן שאנחנו משחררים עליו עופרת. זוהי דוגמא נהדרת להומור המוזר של Borderlands 2, שמבטיח להיות מגוחך יותר מקודמו, בצורה הטובה ביותר שניתן לדמיין.

לאחר הקרב עם אותו בוס, מצאנו סוף סוף את אותו חבר שנשלחו להציל, שהתגלה להיות לא אחר מאשר רולנד (Roland), אחת הדמויות הראשיות מהמשחק הקודם. בהזדמנות זו סטיב גילה לנו כי כל הדמויות הראשיות משמחק הקודם יופיעו במשחק החדש בצורה כזו או אחרת, כחלק חשוב מהסיפור. בכדי להציל את רולנד היינו צריכים לשחרר אותו מהכלא הנייד בו היה לכוד, בזמן שצבא רובוטים נחת עלינו מהבסיס הירחי של Hyperion. למזלנו באה לעזרתנו דמות ראשית נוספת (Co-op חוזר, מן הסתם): Siren חדשה בעלת כוחות חדשים, שלצערנו לא זכינו להדגמה שלהם. הדמו נגמר בכאוס מוחלט, כשרובוטים ובנדיטים נלחמים אחד בשני (וכמובן גם בדמויות הראשיות) מסביב, כשהכלא הנייד של רולנד הפך לרובוט גדול במיוחד שהעיף את ה-Gunzerker שלנו מעבר לצוק.

אם נשפוט לפי ההדגמה הקצרה בה חזינו, Borderlands 2 שומר על כל מה שהפך את Borderlands המקורי למשחק המצליח שהוא היום, ועדיין מצליח לספק חוויה חדשה ומשעשעת, המקווה להפוך כל קווסט להרפתקה אפית בפני עצמה. אם כל מה שסטיב הבטיח לנו אכן יתקיים, נראה כי הבעיות שגרמו לשחקנים מסוימים להתרחק מהמשחק הקודם טופלו, המנגנונים הקיימים שופרו, וכמות הרובים והכאוס רק גדלה. אנחנו בהחלט נשים עין על Borderlands 2 שייצא על ה-XBOX 360, PS3 וה-PC בשלהי 2012.