לאחר תיזוזים ותחנונים רבים הצלחנו סוף סוף להיכנס למתחם התקשורת של חברת THQ וחזות במו-עינינו בסרטון הגיימפליי הראשון מתוך Darksiders 2, המשחק החדש של Vigil וההמשך של (ניחשתם נכון) Darksiders. לא רק זאת, אלא שגם הצלחנו להשיג ראיון עם ג'יי פיטצלוף (Jay Fitzloff), מנהל השיווק של המפתחים. הסרטון המלא של הראיון יגיע בהמשך.

רוב מי שעוקב אחרי המשחק כבר יודע שהפעם נשחק את "מוות", אחיו של "מלחמה" מהמשחק הראשון, ואחד מפרשי האפוקליפסה. מוות, בניגוד לאחיו, הרבה יותר גמיש ומהיר, ומסוגל להתחמק מהתקפות אויביו, אך לא לחסום אותן. בהתאם לכך, הנשק המועדף על מוות הוא שני חרמשים קטנים ומהירים, המסוגלים להתאחד למעין חרב דו-להבית למכות חזקות יותר. נשק נוסף שיצא לנו לראות במהלך הדמו הוא פטיש מלחמה גדול, בעל עוצמה רבה אך איטי למדי. הקרב במשחק מאד דומה לזה של קודמו, ורבים ממהלכיו של מוות מזכירים את אלו של מלחמה.

כאשר הדמו התחיל, ג'יי סיפר לנו כי המשחק כולו מתרחש במקביל למשחק הראשון, אך הפעם נזכה לבקר ב"ממלכה שמתחת" (Underword) שהיא בעצם עולמם של המתים. מכיוון שהפעם לא נבקר בכדוה"א המוחרב, המפתחים הרשו לעצמם להשתולל קצת בעיצוב העולם, ונתנו לאמנים שלהם יד חופשית בכל הקשור ליצירת הסביבות ואלמנטים החזותיים. כתוצאה מכך נקבל משחק מוזר יותר ומלא דימיון. ג'יי הבטיח לנו עולם "חי" יותר, ומלא בדמויות איתן נוכל לשוחח, לסחור ואפילו לקבל מהם משימות.

הסביבה הראשונה אותה ראינו הייתה מעין קתדרלה הרתומה לשני נחשי ענק מאיימים השומרים עליה ומשנעים אותה. מוות זינק על אחד מהם ומיד זימן את הסוס שלו, "ייאוש" (Despair), ורכב עליו כל הדרך אל הקתדרלה. בניגוד למשחק הקודם, נקבל גישה לסוס בשלב מוקדם של המשחק, והוא ילווה אותנו לאורך המשחק (למעט במקומות בהם הגישה אליו תחסם במכוון). בתוך הקתדרלה שוכן The Lord of Bones, איתו מוות מעוניין לשוחח בכדי לנסות ולטהר את שמו של אחיו, מלחמה. בכדי לעשות זאת אליו להביס את האלוף המקומי בקרב פנים אל פנים, ולהביא את גולגולתו בפני הלורד.

בדרך אל הזירה בה נמצא אותו אלוף, מוות מותקף ע"י מספר שלדים ויצור גדול דמוי חיפושית עצבנית למדי. בקרב זו ראינו את מוות משתמש לראשונה באביזר חדש בשם Ghost Hook, המאפשר לו לתפוס אויבים מסביבו ולמשוך אותם לעברו. במקרה של החיפושית, מכיוון שמדובר באויב גדול למדי, מוות עצמו נמשך לעברה, דבר שאפשר לו להנחית כמה מכות לפני שהחיפושית בכלל הבינה מה פגע בה. לאחר תבוסתה המוחצת, שמנו לב שנפלה ממנה ערמה של מטבעות זהב, ומיד מיהרנו לשאול את ג'יי במה מדובר. כאן גילינו שקיימת מערכת מסחר במשחק, בעזרתה מוות יוכל לשדרג את השריון והנשקים שלו במגוון דרכים (שכמובן ישנו את הופעתו החיצונית) תמורת אותן מטבעות זהב. נוכל גם לשדרג את מוות עצמו ולרכוש עבורו כוחות ומכות חדשות לפי ראות עינינו. עדיין לא ברור אם מדובר במערכת המבוססת על נקודות ניסיון או איסוף נשמות כמו במשחק הקודם.

משם התקדמנו לעבר הזירה, בה חיכה לנו האלוף, שהתגלה כתולעת חול גדולה המסוגלת להשפיע על העצמות הפזורות ברחבי הזירה וליצור מהם מעין קליפה חיצונית המגנה עליה וגם להפוך אותה לגולם עצם הרסני. לאחר קרב ארוך למדי, שכלל מספר שלבים, זכינו לראות את מוות משנה צורה לדמותו המוכרת, כשהוא לבוש גלימה שחורה ואוחז חרמש ענקי, ומסיים את הדמו ע"י הסרת גולגולתו של האלוף במכה אחת.

לפני שעזבנו את החדר, הצלחנו להוציא מג'יי עוד קצת מידע על הסביבות של המשחק, והתבהר לנו שהממלכה התחתונה מורכבת מאזורים נפרדים שלא מקושרים יחידו באופן פיזי. כל איזור מורכב מצינוקים (Dungeons) רבים הקטנים בגודלם מאלו של המשחק הקודם, בכדי להקל על השחקן לחקור אותם לעומק ולמצוא את כל האוצרות החבויים בהם. בנוסף ג'יי נידב קצת מידע על העורב של מוות, הנקרא "אבק" (Dust) שישמש כמורה דרך בעולם, ויפנה את תשומת לב השחקן לאזורים וחפצים חשובים.

Darksiders 2 מזכיר מאד את קודמו (לא שזה דבר רע) כמעט בכל אספקט אפשרי, אך כן נראה שהמפתחים לקחו בחשבון הרבה מן התלונות של המעריצים. נקווה להביא לכם פרטים נוספים על המשחק לפני שהוא ייצא אי שם בשנת 2012 במקביל על ה-XBOX 360, PS3, PC וגם על ה-Wii U.