חברת Blizzard ערכה בשבוע שעבר אירוע קטן במטה שלה שבקליפורניה, וניצלה את ההזדמנות להכריז כמה הכרזות חשובות על Diablo 3, המשחק לו רבים כל כך מצפים. ההכרזה המרכזית והגדולה ביותר היא הכללתו של בית מכירות (Auction house) בתוך המשחק, המאפשר לשחקנים למכור חפצים אשר מצאו במהלך ההרפתקה שלהם תמורת כסף אמיתי.

לפי Rob Pardo, סגן נשיא בחברה, הרעיון לבית המכירות עלה עקב ה"שווקים השחורים" שצצו סביב משחקי דיאבלו קודמים, והרצון של החברה ליצור מקום בטוח בו השחקנים יוכלו להחליף ולמכור חפצים מיוחדים ודמויות מבלי להסתכן ברמאות. Blizzard עצמה לא תתעסק בכל הקשור להחלפת הכסף, אך שחקנים יוכלו לבחור אם להשאיר את הכסף שלהם בתוך המערכת של Blizzard, למען רכישות עתידיות בחנות שלהם, או להוציא אותו לחשבון שלהם באמצעות חברת צד שלישי, אשר תדרוש על כך עמלה. עמלות נוספות יגבו ע"י Blizzard על כל העמדת חפץ למכירה, ועל כל סיום מכירה, אך עמלות אלו יהיו קבועות, ו-Blizzard אינה מצפה להרוויח מהן.

ישנו גם בית מכירות הפועל אך ורק על המטבעות הזהב שנאספים בתוך המשחק, כך שאלה שלא רוצים לבזבז כסף אמיתי על חפצים יכולים להשתמש בו (אך מכיוון שניתן לקנות זהב בבית המכירות הראשון באמצעות כסף אמיתי, ישנו סיכו לירידת ערך המטבע המוזהב), וכמובן שבית המכירות הראשי מחולק לפי איזורים גאגרפיים, כך ששחקנים אירופאים, הסוחרים ביורו או ליש"ט, לא יראו חפצים המוצאים למכירה בארה"ב, המתומחרים בדולרים. המערכת עצמה תאפשר פעולות כמו הצעות מחיר אוטומטיות (Auto-bidding) וקנייה מיידית, ממש כמו אתר המכירות הפומביות המצליח eBay.

בחדשות אחרות, Diablo 3 לא יהיה ניתן למשחק לא מקוון. במילים אחרות, המשחק ידרוש חיבור אינטרנטי זמין בשביל לעבוד. Blizzard תירצה זאת כאמצעי למיגור רמאיות במשחק, בעיקר עקב העבודה שכעת ניתן למכור חפצים תמורת כסף אמיתי. הדבר לא ימנע משחקנים לשחקן את המשחק לבדם, אבל יבטיח כי כל החפצים יגיעו לידיהם באופן הוגן. התירוץ הזה נשמע קצת חלש כשחושבים על כך; יותר הגיוני שמדובר בניסיון למנוע פירטיות של המשחק, תפועה נפוצה על המחשב האישי.

אבל חכו, יש עוד! ההודעה האחרונה שיצאה מפי Blizzard היא שכל שינוי של קוד המשחק או תוספות לא רשמיות (Mods), תופעות הנפוצות גם הן בקרב קהילת שחקני ה-PC, אסורות לחלוטין עבור Diablo 3. ההודעה הרשמית מנוסחת כך: "בשל סיבות משחקיות וביטחון מגוונות, לא נתמוך (Blizzard) בבוטים (Bots) או תוספות (Mods) ב-Diablo 3, והם יהיו אסורים במפורש בתנאי השימוש של המשחק".

אם החדשות האחרונות על המשחק לא הוציאו לכם את החשק, נזכיר לכם כי Diablo 3 עדיין לא קיבל תאריך יציאה רשמי, אך הבטא שלו מתוכננת ליציאה בחודשים הקרובים.