Kotaku קיבלו ממספר מקורות "אישורים" שהקונסולות הבאות מבית סוני ומייקרסופט לא יגיעו לפני 2014.

לפי אותם מקורות, שתי החברות מאותתות אחת לשניה שהן מעוניינות לדחות כמה שיותר את הגעת הדור הבא, וזאת על מנת להפיק את כל מה שניתן מקונסולות הדור הנוכחי. אם זה נכון, אזי לנינטנדו תהיה הזכות להקדים את שתיהן – ולפחות בשנתיים. כזכור, מייקרוסופט הציגה את ה-Xbox360 ב-2005, וסוני שנה אחריה עם ה-Playstation 3. שתי הקונסולות נמצאות בשוק כבר זמן רב, מה שאומר שאם נראה קונסולות חדשות ב-2014, אז ה-Xbox360 תהיה בת 9, והPS3 תהיה בת 8; זמן רב לכל הדיעות. הבדל של חמש שנים היה בין קונסולות הדור הקודם.

התוכנית של THQ לשחרר את המשחק Devil's Third ב-2013 מחזקת את הטענה, כמו גם שחרורה של מצלמת התנועה המשוכללת של מייקרוסופט. ב-2009 אמר מנהל המותג Xbox לשעבר, שיין קים, כי מייקרוסופט תתמוך בקונסולה עד 2015; בנוסף שחרורה של ה-Kinect מכריח אותה לתמוך לפחות עד אז על מנת להפיק את המירב מההשקעה שלה. האנליסט מייקל פאצ'ר מאמין שסוני ומייקרוסופט יעדיפו לחכות לחומרה חזקה וזולה באופן משמעותי לפני שחרורה של קונסולה חדשה.

מנגד, זה מאפשר לנינטנדו זמן להשקיע בקונסולה הבאה שלה מבחינת משחקים ואביזרים, ולבסס את מעמדה בצורה טובה הרבה יותר. יכול להיות בהחלט שמצב כזה יאלץ את סוני ומייקרוסופט, שיהיו תחת לחץ גובר – להזדרז.