ז'אנר ההרפתקאה הטהור אינו פופולארי כפי שהיה בעבר, אבל מעריציו קיבלו מנה טובה ואף נהדרת של משחקי הרפתקאה ב2016. היו לנו כמה הדמיות הליכה אטמוספריות, קלאסיקות שחזרו לאור הזרקורים, ואף כמה הרפתקאות "הצבע-הקלק" טובות. עם זאת, היו כמה משחקים שהיו שבלטו מהשאר, בין אם זה בגלל הנושא שעסקו בו, הסטייל שלו, או אפילו בכמה שהיו מדהימים.

הנה הבחירות שלנו למשחקי ההרפתקאה הטובים ביותר של 2016.

Batman: The Telleale Series

batman-bruce_selina_rooftop

מפתחים: Telltale Games

מפיצים: Telltale Games

פלטפורמות: PC, Playstation 4, Playstasion 3, Xbox One, Xbox 360, מכשירי אנדרואיד וiOS.

לתת לTelltale Games, חברה אשר ידועה בהחייאת ז'אנר ההרפתקאה הטהור, את הרישון ליצור משחק לדמות המפורסמת של באטמן יכול להביא לתוצאות מעניינות. Batman: The Telltale Series אינו מאכזב בכלל. עם מתן דגש גם על הצלבן בעל הגלימה וגם על האיש מאחורי המסכה, ברוס ויין, המשחק מגיש סיפור מרתק שממש מוסיף דברים חדשים לכותר הקומיקס הותיק. אהבנו במיוחד את העובדה שאפשר לבחור את הדרך בה מטפלים בסיטואציות שונות: באטמן או ברוס ויין. לא רק שזה מייצר שתי חוויות שונות לכל סצנה, אלא גם נותן לכל שחקן את האפשרות שהוא מעדיף. ישנם גם עוד כמה מכניקות משחק מרעננות שעוזרות לתת חיים חדשים לנוסחא של Telltale, שנהייתה נדושה עד משחק זה.

Dreamfall Chapters

dreamfall-chapters-book-4-revelations

מפתחים: Red Thread Games

מפיצים: Red Thread Games

פלטפורמות: PC

למרות שהפרק (או "ספר", כפי שהמשחק קורא להם) הראשון של המשחק הגיע כבר ב2014, Dreamful Chapters הסתיים רק השנה, אז אנו מחשיבים את זה כחלק מהשנה הזו. בנוסף, אנחנו ממש אהבנו את המשחק הזה, ואת סדרת Longest Journey, אז אין סיכוי שאנחנו לא מדברים על המשחק הזה. Dreamful Chapters רוקמת סיפור אפי על פני שני עולמות, דמויות רבות, ולפחות שני מימדים. המשחק השליך את מערכת הקרב המסורבלת של קודמו לטובת פאזלים מתוחכמים, דמויות מתוחכמות וחדשות, וסיפור שישאיר את מעריצי הסדרה מרוצים לחלוטין. זו הפעם האחרונה שתוכלו לבקר בסטארק, ארקדיה, או העולמות שביניהם, וכעת שהמשחק הוכרז לקונסולות, אין שום תירוץ לא לחצות את הDivide פעם אחת אחרונה.

Firewatch

firewatch-4

מפתחים: Campo Santo

מפיצים: Panic

פלטפורמות: PC, Playstation 4, Xbox One

חלקכם יקראו למשחק הזה "סימולטור הליכה", ולא נוכל להאשים אתכם, שכן רוב המשחק אתם תעברו טרקים בתוך השטחים הפרועים של ויומינג. אבל Firewatch הוא לא רק טיול מהנה ותצוגה יפיפיה של היער הלאומי שושונה – הוא מדבר על בדידות ויחסים בין-אישיים, יחד עם מנה בריאה של מסתורין וקונספרציות ממשלתיות. המשחק מכה אתכם חזק כבר בהתחלה, וממשיך להכות לכל האורך, עם ידיעה מתי לתת לכם זמן כדי להנות מהצעידות השקטות במורד ההר, מתי להפחיד אתכם, ומתי לפרוט על מיתרי לבכם. עם משחק כמו Firewatch כמשחק הבכורה שלהם, יש למפתחים Campo Santo עתיד מבטיח לפניהם, ואנו סקרנים לראות אילו סיפורים הם עוד יספרו.

Kathy Rain

kathy-rain

מפתחים: Clifftop Games

מפיצים: Raw Fury

פלטפורמות: PC

את המקום של "כותר הצבע-הקלק קלאסי" לוקח Kathy Rain, משחק הרפתקאה בסגנון רטרו ששולח אתכם בחזרה לימים בהם משחקי הרפתקאה היו הדבר החם בתעשייה. עם גרפיקות מפוקסלות, דגש על דיאלוג וחקירה, וחידות אינטואיטיביות, כולן מוגשות יחד עם סיפור מעניין שיגרום לכם לחפור עוד ועוד לתוך התעלומה שהוא מציג. קאת'י עלולה לעצבן אתכם קצת, עם השטיק של דמות אדג'ית משנות ה90 בתחילת המשחק, אבל ברגע שהמשחק מתחיל להתניע, תגלו את הדמות מתחת לז'קט עור והאיפור הכבד. המשחק יתן לכם הרגשה של חיבור לדמות הראשית ככל שתלמדו עוד ועוד על הילדות והמשפחה של קאת'י, וככל שתגלו יותר ויותר מה קורה בדיוק בעיירת הבית שלה.

Oxenfree

oxenfree-3

מפתחים: Night School Studio

מפיצים: Night School Studio

פלטפורמות: PC, Playstation 4, Xbox One

לOxenfree אין פאזלים מורכבים, או אפילו מערכת חפצים. במקום זאת, הוא מציע עלילה שהיא חצי אימה על טבעית, חצי סיפור התבגרות שמלא ב"פלאים, סכנה והומור" (ע"פ האתר של המפתחים, Night School Studio). כל מה שאנו יכולים להגיד זה שהצליח להם. הסיפור הוא הסיבה המרכזית לשחק בOxenfree, והיא יותר ממפצה על המשחקיות הקלה. הדיאלוג בין הדמות הראשית אלכס לחבריה נושא את המשחק קדימה ללא בעיות, ומגלה את הנארטיב העמוק מאחורי העיצוב המינימלי של המשחק. המראות במשחק מצליחים איכשהו להרגיע ולהפחיד באותו הזמן, ועם זאת הם מקסימים בצורה מוזרה. Oxenfree אינו משחק ההרפתקאות הממוצע, ומגיע לו שתשחקו בו. יותר מזה, מגיע לכם לשחק בו.