מסיבת העיתונאים הראשונה של E3 2015 פתחה בסימן חזק כאשר Bethesda חשפו רשמית את הכותר החדש של DOOM. זו היתה הפעם הראשונה שהמשחק נחשף לציבור, והוא הותיר מיד רושם עוצמתי על כל הנוכחים באולם ועל הצופים מהבית. טריילר הגיימפליי מהיר-הקצב והמדמם שתראו מטה באמת, באמת לא עושה למשחק צדק.

שיא המיצג היה הדגמת המשחקיות, שחשפה כי DOOM יהיה מבוסס על שלושה עקרונות מובילים – אקשן בקצב גבוה, אויבים אכזריים מעולם השדים ורובים פאקינג גדולים. למען האמת, כותר DOOM החדש עושה רושם שיש לו נשקים מכל הצורות והגדלים. רובה ציד, סופר רובה-ציד (תועיבה דו-קנית בגודל מחריד), רובה פלזמה, רובה שרשרת ואפילו מסור – למשרתי הגיהינום אין סיכוי של כדור שלג מול כח אש כל כך מרשים.

ואכן, הדמו הראה את גיבורנו נחת החלל מפוצץ אימפים, קאקודימונים, רווננטים ואפילו כמה מנכובים (תסמכו עליי, שמות של מפלצות) לחלקיקים מדממים. יש אפילו חיסולים בקרב פנים אל פנים, בהם השחקן לוקח את העניינים לרמה האישית עם השדים, שובר להם את הגולגולות או תולש להם את הלב ודוחף אותו בחזרה דרך הגרון. מראה שובה לב של ממש.

כל ההרג חסר הפשר, אך כיף כתמיד הזה תופס מקום במתקן UAC ענקי במאדים ומאוחר יותר במעמקי הגיהינום. הסביבות הללו אינן חדשות לסדרת DOOM, אבל הדרך בה השחקן נע בהן כן. בפעם הראשונה הגיבור שלנו יכול לעשות קפיצות-כפולות (בעזרת מדחף כנראה) מעל בורות פעורים ואפילו לטפס על משטחים. המשחק עדיין נראה די ישיר, אבל בחלק מהאיזורים מוצע קצת יותר מרחב תנועה חופשית ומגע עם האויב מזוויות שונות.

Unwilling_Attack-e1434357148733

לאחר ש-Bethesda הרגישו שמיצינו את המשחק לשחקן אחד (באמת שלא מיצינו), הגיע הזמן לעבור למולטיפלייר. משחק מרובה משתתפים. משחק היריות הקלאסי נותן לקבוצות שחקנים להילחם אחת בשניה במספר דרכים, כפי שניתן לצפות. נכון לעכשיו, רק קומץ של אפשרויות נחשפו, לרבות "תופסת קרח", "שליטה" ו-"זירה נקייה". הכל נראה די סטנדרטי בהשוואה לכותרים בני זמננו, אבל בשונה מהם משלב יותר תנועה מעלה ומטה בתוך המפות מרוב משחקי היריות. אפרופו, בשתי המפות שהוצגו יש הרבה דמיון לאזורים שראינו במשחק לשחקן-יחיד. האחת היתה מתקן UAC והשנייה עם נוף גיהינומי.

אבל DOOM לא מוגבל לאתרים האלה בלבד. למעשה, שחקנים יוכלו ליצור מפות משלהם ואפילו מודים של משחק בעזרת DOOM Snapmap החדש. התכונה הזו היא בעצם כלי מודינג מובנים שמאפשרים לשחקן ליצור מפות מפורטות בשלמות עם הלוגיקה של המשחק. השחקן יוכל אחר כך גם לחלוק את יצירותיו עם העולם ולהוריד עבודות של שחקנים אחרים.

עם כל האלמנטים והמאפיינים החדשים משולבים יחד, DOOM מרגיש כמו הצעד הבא האמיתי בהתפתחות הכותר. זה עדיין נראה, נשמע ומשתחק כמו DOOM, עד אחרון צלילי הדלתות הנפתחות. אך עם זאת, המשחק מצליח להציע חוויה חדשה עם משחק מרובה-משתתפים ותוכן שנוצר על ידי המשתמש – שני היבטים חדשים שמבטיחים להפוך משחק יריות ישיר לחוויה מלאה.

DOOM מתוכנן לצאת באביב 2016 ל-PC, Xbox One ו- PlayStation 4.

Unwilling_Caco-e1434357138520